Monday, February 7, 2011

Mengandung Anak Kembar - Bagaimana Rupanya?

Assalamualaikum,

Eh tidak tidak.. Saya tak mengandung! Kahwin pun belum lagi niiii.. Insyaallah lepas bulan 9 nanti baru aku mengandung (erk? :P). 

Ape cite pasal mengandung kembar ni? Actually, semenjak dua tiga menjak ni blog aku menjadi tumpuan pelawat-pelawat maya yang menaip keyword seperti di bawah





Ini semua gara-gara post aku yang ini.

http://amalini.blogspot.com/2010/12/gambar-perut-ibu-mengandung-anak-kembar.html

Ramai jugak yang baca post tu. Maybe mereka bakal menimang cahaya mata kembar dan nak sangat tahu macamana rupanya mengandung kembar ni.

Aku ada google and terjumpa satu website ni, memang bagos untuk bakal ibu. Ada dia tunjukkan fetal development for twins week by week. Meh aku share. Sila bawak bersabar kalo gambar lambat nak load. Salahkan internet provider anda!!!! :D


3 weeks pregnant 

4 weeks pregnant

8 weeks pregnant

12 weeks pregnant

16 weeks pregnant

20 weeks pregnant

24 weeks pregnant

28 weeks pregnant

32 weeks pregnant
36 weeks pregnant

Hebat kan ciptaan Allah? Kadang-kadang tak terjangkau dek akal kita macamana baby tu boleh duduk dalam perut yang sempit. Sorang atau dua tu macam biasa lagi. Cuba kalau kembar tiga? Kembar empat? Kembar lapan?! Huh...... tak boleh nak bayang!

Wanita yang mengandungkan anak kembar ni memang bertuah. Allah bagi rezeki berganda-ganda buat dia. Ini bukan sebarang rezeki. Tak semua orang dapat. Allah bagi kerana Allah tahu dia mampu untuk jaga lebih daripada seorang anak tak seperti orang lain.

Haih teringin jugak nak dapat anak kembar. Orang kata nak anak kembar kena make sure generasi kembar ada dalam keluarga. Dalam family aku ada 2 pasang sepupu kembar. Boleh tak agak-agaknya aku pulak pregnant kembar nanti? heheeh *gedikkkkkk*

Bakal ibu boleh lawati website ni untuk dapatkan lebih banyak info tentang dunia pregnancy dan baby :D


Nak tengok gambar-gambar real perut ibu yang mengandung anak kembar macam kat bawah ni? Boleh klik kat bawah gambar tu ye :D



I found another website yang super cool!! Dia tunjuk real pics of  week by week baby development dalam perut through ultrasound scan and 4D Scan. Super duper cool kan? And lagi dia share jugak apa yang ibu-ibu akan alami setiap minggu tu. So, ibu-ibu yang mengandung kembar dua atau tiga, bolehla salin nota macam kat sekolah dulu ehehe.. Lawati laman web berikut:

Twin pregnancy:

Triplet pregnancy: 


Oh ada lagi laman web yang comel! Meet Cherry Menlove yang sangat beautiful ni! Dalam website dia ni ada diari masa dia pregnantkan twins dia yang dah pun selamat dilahirkan dan cute gile! Alala geram je tengok. Jeles tau. Mari jeles sama-sama! :D


Sori, aku takkan letak video saat-saat baby kembar dilahirkan. Sebabnya aku tak suka nak tengok! Ngeri! Karang dah tengok, jadi takut pulak nak beranak..Biarla nanti aku rasa sendiri ye. Nak rasa sakit je, takmo tengok keadaan kat bawah tu yang koyak rabak. Erkkkk... Kalau korang nak tengok, silala cari sendiri di You Tube. Bersepah-sepah video beranak. Okay!

Selamat mengutip ilmu! :)

5 comments:

  1. memang entri cam gini akan bersifat akademik dan orang akan senntiasa cari atau google berbanding entri kita cerita pasal peribadi. itu salah satu teknik seo gak tuh. boleh meningkatkan trafik kan?

    ReplyDelete
  2. eelobor,
    betol betol.. saya setuju.. entry berilmiah dan informative macam ni memang boleh tingkatkan trafik blog. sambil2 kita bagi ilmu katt orang, kita pun boleh dapat ilmu sekali :)

    ReplyDelete
  3. zura,
    takut nape?? ehehe.. tgk perut yang besar tuuu? huhuh

    ReplyDelete
  4. Perkongsian info yang sangat menarik. Thanks admin. :)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...