Thursday, May 5, 2011

Waktu Sesuai Untuk Berjimak

Assalamualaikum,

Okeh, aku pikir puluh-puluh kali nak buat entry ni ehehe.. Sebabnya ini topik orang dewasa dan blog aku ni ada budak tak cukup umor suka baca!

Alia, jangan baca yang ni ye. Ni untuk orang-orang dewasa macam macik je. Mama dia, tolong pantau! Kang dia tanya bukan-bukan I tak reti nak jawab muaha..

Ini ilmu yang patut semua suami isteri tahu. Aku pun insyaallah akan bergelar isteri nanti dan pastinya akan melakukan benda ni dengan suami aku nanti kan?? *blushing* 

Marilah kita membaca dan praktikkan sama-sama :)

Amaran keras: Amalan ini hanya untuk orang yang dah berkahwin ye. Aku on the way, so kutip ilmu awal-awal, karang tinggal nak prektis je muahahaha..

Masa berjimak yang dituntut.

1. Berjimak pada malam Isnin.
Jika Allah mengurniakan anak ia akan menjadi seorang yang berpegang teguh dengan kitab Allah dan redha terhadap segala pembahagian Allah s.w.t.

2. Pada malam selasa.
Jika allah mengurniakan anak ia akan mendapat nikmat mati syahid sesudah syahadah, dan Allah tidak akan azabkannya (turun bala) kepadanya bersama-sama
orang musyrikin. Mulutnya berbau harum, yang akan melembutkan hati orang, bersih lidahnya daripada mengumpat, berdusta dan mengadu domba.

3. Pada malam Khamis.
Jika Allah mengurniakan anak ia akan menjadi seorang yang bijaksana di kalangan yang bijaksana atau orang alim di kalangan orang alim.

4. Sewaktu matahari di tengah langit.
Jika Allah mengurniakan anak ia tidak dihampiri oleh syaitan sehingga ia tua dan menjadi seorang yang faqih serta Allah rezekikan kepadanya keselamatan agama dan dunia.

5. Pada malam Jumaat.
Jika Allah mengurniakan anak ia akan menjadi seorang pemidato yang berwibawa.

6. Hari Jumaat selepas asar.
Jika Allah mengurniakan anak ia akan menjadi seorang anak yang terkenal, masyhur dan alim.

7. Malam Jumaat selepas Isyak yang akhir.
Jika Allah mengurniakan anak ia diharapkan menjadi seorang yang terkemuka.
*Diambil dari majalah Pesona Pengantin.

Bacaan lain tentang adab berjimak: Adab-adab berjima' menurut Islam

9 comments:

  1. pakcik ayek
    hahaha.. asal??dah tepok dahi ke? haha.. relax arr.. ilmu perlu dikongsi2 kihkihkih

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. erm..xtau nk komen apa.BTW..nice entry.utk pengetahuan bkl2 suami isteri...
    **pilihan ditangan anda....
    hahahahah....

    ReplyDelete
  4. bak kt ustaz2 kat sekolah mai, "mlm jumaat sunat, mlm lain2 wajib!!"

    bgs la berkongsi...lbh baik disertakan doaberjimak skali...agar lbh terpelihara n diberkati...

    ReplyDelete
  5. nor suhaiza
    hehe untuk pengetahuan bersama. kang esok senang, bukak blog je kalo nak tau malam ape yg bes hahaha *sabar jela gedik dah melampau2 hihi*

    mai
    oh yeke.. tula, selalu org dok cakap malam jumaat je. xtau lak malam2 lain pun ada kebaikannya.

    haa part doa tu next episode :)

    ReplyDelete
  6. nak doa ke??..i blh bg....hikhikhik

    ReplyDelete
  7. bukan mlm jumaat je yeeee hehe

    ReplyDelete
  8. mai
    haha ada ke. bagila. nak hafal siap2 muahahaha

    nuriz
    ngeeee betul! bukan malam jumaat jee ehehe

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...