Tuesday, May 3, 2011

Membebel di Hari Selasa - Akibat Tak Cukop Tido

Assalamualaikum,

Huwarghhhhhhhh.. mengantoknye harini. Pukul 6 pagi tadi baru aku boleh tido. Time time subuh tula syaitonirrajim datang bergayut dekat mata. Pukul 10, 11, 12 malam takmo pulak dia bergayut ye.. Memang nak kena rejam syaiton syaiton nih.


Memandangkan semalam tak buleh tido, pukul 4.30 pagi aku turun dapor makan. Lapar perut. Niat di hati juga nak puasa. Belum ganti lagi weh puasa tahun lepas! Wuwuwu.. Aku tinggal 7 hari makanya kenala ganti 7 hari kan. Tinggal bulan ni je nak ganti puasa. Bulan depan tak boleh, bulan 7 pulak dah nak puasa dah. Aku sahur dengan 2 ke 3 gelas air masak then 2 bijik apple merah aku potong-potong pastu makan dengan mayonis. Yummy yummy.. Cukupla untuk alas perut puasa hari ni.

Tapi kannnnnnnn... sekarang kan pukul 1 tengahari. Perut aku dah bunyi bunyilaaaa... Waktu ni biasanya aku tengah melantak nasik bungkus kat cafe. Tapi disebabkan puasa ni... taklehla makan kan kan.. Macamana nih huhuhu... Kena lak colleague yang dok cubicle depan aku ni makan kat meja dia je. Pehh bau semerbakk.. Sabar sabar.. Inilah gayanya bila dah lama tak puasa. Puasa pun sebulan sekali dalam bulan Ramadhan tu je. Takde nak puasa-puasa sunat ke ape.. Huhuhu.. Apo nak jadi..

Korang dah ganti belom???? Baik cepat.............. Kekadang ada orang takmo ganti puasa, nak senang, bayar fidyah je. Hamoi hamoii.. tak boleh okkkay... Nak bayar fidyah ni hanya orang-orang tertentu yang ada sebab musababnya saja boleh.. Biasanya yang uzur atau wanita hamil. Kalo macam kita yang sihat walafiat nih , taknak ganti puasa tapi nak bayar fidyah je memangla tak buleh! Tahula ko banyak duit :P



Sila rujuk website di bawah mengenai pembayaran fidyah kerana meninggalkan puasa :)

http://nuursyifa.blogspot.com/2010/08/bayar-fidyah-tinggal-puasa.html

6 comments:

  1. zura
    dah ganti lom?! ehehe

    ReplyDelete
  2. alamakkkkk...pose yg lpas xgnti ag..
    4 hari lak tu...
    huhuhu.....

    ReplyDelete
  3. nor suhaiza
    alah sikit je tu kalo nak compare dengan saya ehehe.. marilah kita berpuasa secara berjemaah :D

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...