Wednesday, May 18, 2011

Inilah Orang Kelate Kata - Gura Bodo


Apa tafsiran anda selepas melihat kartun ni?

Tafsiran saya: Orang perempuan Kelantan ni perangainya teruk. Sanggup tinggal anak dan suami semata-mata nak tengok bola. Dan dengan derhakanya pulak mengarah suami macam-macam (ayat dalam kotak hitam). 

Tafsiran anda sama tak macam tafsiran saya?

Ni lah yang saya boleh simpulkan sebagai gurauan paling bodoh abad ini. Eh no. Second one. Sebelum ni yang kartun kata rakyat Kelantan tak bertamadun main mercun tu. Tak abes-abes dorang ni kan. Saja nak buat orang Kelantan naik darah, naik angin.

Ada orang kata bila keluar kartun macam ni kena pikir positif. Tafsir yang positif. Tapi kat mana positifnye tu. Cuba cakap dengan aku. Mungkin aku tak nampak. Yela, dah marah sangat kan ni. Tercalar naluri kewanitaan Kelate aku nih huhuhu.. Dah tak boleh nampak kat mana baiknye kartun ni. Cuba cerita sikit kat aku mana baiknya.

Kenapa asyik rakyat Kelantan je yang selalu jadi mangsa gurauan bodoh ni?

Kartunis ni pun satulaaaaa... Tak mengamalkan konsep keluarga bahagia dan 1Malaysia. Apa salahnya buat dialog pegi tengok bola sama-sama walaupun berlainan negeri?? Buatla kartun yang bermoral sikit. Kenapa nak buat double standard? Kenapa nak tunjuk rakyat Kelantan ni teruk walhalnye kita ni semua duduk dalam satu negara yang sama? Nampak sangat..konsep 1Malaysia belum tercapai.. Kuciwa aku kuciwa... 

Ish malasla nak cakap lagi.......

4 comments:

  1. ala biaselah wani..kelantan kan pas yg pegang...paper plak paper kerajaan...saje nk laga2kan org..

    ReplyDelete
  2. yup..lbh pada politik bnda ni..
    BTW...saya suka dgr loghat kelantan...
    :)

    ReplyDelete
  3. relaks..org nak kawen, kene tenang...kene pk yg indah2 sumer...hikhikhik

    ReplyDelete
  4. zura
    itula pasal.. mentang2 kelantan di bawah perntadbiran pembangkang, macam-macamla dorang ni ckp..

    nor suhaiza
    erm setuju. politik je sume ni. hehe kenapa suka?

    mai
    huwa huwa.. makin dekat makin x tenang +_+

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...