Tuesday, May 24, 2011

Al Fatihah Buat Adik Nur Izyan Natasya @ Aisyah Ishak

Assalamualaikum,

Pagi tadi, terkedu kejap baca berita kat bawah ni


MACHANG: A 3-year-old girl died after she was left in a car in the blazing sun while her father was attending a funeral at Kampung Morak in Tumpat on Sunday.

In the 11am incident, villagers found Nur Izyan Natasya @ Aisyah Ishak crying and having breathing problem after she was left in the car alone with the windows shut for about 45 minutes.

Her father, Ishak Salleh, said Nur Izyan, the youngest of six children, had followed him, his sister and his brother-in-law to the funeral of his cousin.

"I thought my sister and brother-in-law had taken her as I had rushed out of the car to send the body to the cemetery. 

"I only knew that she had been left behind when my relatives came looking for me to ask for the car key." 

Ishak's sister, Che Mas Mohd Salleh, 55, said she was shocked when villagers told her that Nur Izyan was crying and looked pale.

"I wanted to break the window, but the villagers told me to wait for the key. By the time the car was opened, she was already too weak." 

Nur Izyan was rushed to the Wakaf Bharu government clinic, and then to Tumpat Hospital, but died on the way to the hospital.

Ishak said he was shocked over the death of his youngest daughter, but accepted it as fate.


Ya Allah.. tak sangka nyawa anak kecik lebih murah daripada harga nak repair cermin kereta. Ape ke bangang sangat sume orang ni??? Kenapa tak dipecahkan saja cermin? Kenapa nak tunggu jugak bapak dia bukak dengan kunci?? Takkan tak penah baca kot dalam surat khabar sebelum ni, ada budak mati sebab terperangkap dalam kereta. Takkan tak terpikir kot????? *sakit hati*

Lebih memeranjatkan aku, kejadian ni berlaku di kampung aku.... Kampung Morak... 


Perbualan aku dengan abang aku dalam Facebook. Korang paham ke ape yang abang aku cakap? Meh aku translate kan.. Abang aku pun mungkin dengar-dengar cakap orang kampung.

Aku: "Abang: Baca tadi kejadian berlaku di kg morak indah permai. Macamana la leh jadi gitu?"

Abang aku: "Tak tahula. Pagi tu abg nampak orang dok usung jenazah pergi kubur, lalu depan kedai. Pastu pukul 12, sume dok kecoh pasal budak lemas. Ingatkan lemas dalam air, tapi dalam kereta. Orang kampung pun bangang, tunggu tuan kete datang dulu baru nak bukak pintu. Budak dah menggelupur dalam kereta. Last last nampak macam nak tido, dorang biarkan je macam tu. Bangang sungguh.."

Terkilan betul aku dengan sikap masyarakat macam ni... Tak tahu nak cakap apa dah...

Hmmmm... apa-apa pun, Allah dah janji, tempat anak kecik macam ni adalah syurga. Semoga awah adik Nur Izyan sentiasa dilimpahi rahmat Allah. Al Fatihah.....

2 comments:

  1. c tue ke situasinye...sian budak tue...ambik iktibar lah..

    ReplyDelete
  2. haha. suka baca komen yg fb tu. gom. =P

    Alfatihah buat arwah. dah ajal dia mungkin.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...