Friday, May 20, 2011

Senyum Sambil Menangis

Assalamualaikum,

Saya senyum tapi sebenarnye saya sedih...

These few days asyik memikirkan tentang persiapan nak kawin.

Hari-hari orang dok tanya aku, "So how's your preparation? Settle already?" "Wani, dah siap ke semua benda nak kawin ni?" And banyak lagila soalan pasal prep kawin nih.

Soalan-soalan tu semua buat aku  tension! Stress! Sebabnye, I haven't done anything yet.

Hantaran - 0%
Mini pelamin  - 0%
Door gift - 0%

Semua tu tunggu aku balik kampung nanti baru nak settle. Which is a week before my big day. Sempat ke? :(

Aku asyik dok pikir nak mintak tolong sapela buat tu semua. Aku nak buat sendiri memang tak mampula cos tangan aku tangan kayu. Tak kreatif langsung. Nak mintak tolong orang lain, masing-masing sibuk. And aku dah takut nak mintak tolong orang sebab takut akan menyusahkan. Dah kena dah haritu jadi aku serik dah.

Stress!!!!

Then today stress tu berganda-ganda lagi. Received a phone call from bridal aku sewa baju & pelamin. Boleh pulak dia cakap baju yang aku book tu sebenarnya dah ada orang lain book. Long before me. Tapi sebab staff yang handle masa tu tak tag they thought baju tu still available masa aku pegi tengok. And the 'best' part, staff tu dah resigned. Arghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh.... Now aku kena let go baju tu and cari baju lain. Boleh tak??? And it's only few weeks away! Memang rasa nak maki-maki orang je tadi. Tapi nasibla rasa sabar masih ada dalam diri. Well, aku tak boleh nak cakap ape dah.. Sedih :(

I wish the call was just a prank call. But it's not! Huwaaaaaaaaaaaaaaaa...



Wuwuwuwuwuwuwuwuwu whyla now only the dugaan come to me. Datangla awal-awal. Bolehla aku settle awal-awal. Ni dah last minute. Nak settle masalah lagi, nak settle stress lagi. Huwaaaa..

Petang ni nak pergi cari ketenangan. Nak pegi klinik gigi buat scaling. Moga-moga saya tenang selepas membuatnya!

*dah ting tong*

4 comments:

  1. sbar ye yunk..
    biasa tu dugaan...
    erm..smpt ag kot pi cari butik lain...

    :)

    ReplyDelete
  2. nor suhaiza
    most butik dah penuh.. tarikh sy kawin tu tarikh ramai org kawin :( and takut xde baju yg sesuai ngan saya. almaklumle badan ni plus size. huwaaaaaa *stress gile*

    ReplyDelete
  3. wani...blk nanti, gather satu kampung, buat hantaran n door gift tu ramai2...insyallah siap...kalo bab hantaran tu , skang ni stail org buat yg simple jer, wani bl bekas/bakul/kotak cantik2, ltk barang, ltk bunga sikit...da siap!!...

    pasal bj tu, ape lg!!...srh org butik tu bertanggungjawab crkan bj yg mabeles n meletop utk wani!!!....

    ReplyDelete
  4. mai
    orang kampung semua sibuk-sibuk :(

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...