Tuesday, November 9, 2010

Yang Berbulu Itu Kegemaran Saya!

Motam and her 4 babies :) Motam ni umo dah menjangkau 7 tahun. Kalo tak silap, dia lahir pada Oktober 2003. Dah lama kan. Anak dia tak tau berapa ekor. Berpuluh-puluh dah kot.Semuanya dia jaga dengan baik. Dia memang mummy yang mithali. Motam - our loving cat!

Hoho motam nampak ganas di situ. Memang ganas pn dia. Garang! Orang pegang sket, gosok-gosok sket mesti marah. Bukan marah gigit, marah mulut huuu.. Bising betul bila dia mengiau!
Bluweeekkk :P


4 ekor terjuntai. Sekor je ekor pendek hihi

Muka baru bangun tido hahahah

Yang ni pulak namanye Cutie Power. Anak buah aku, Hafiy & Khalis yang bagi nama tu. Katanya cutie ni ada power. haha kids. their imagination n all. Cutie ni sangat manja! Suka berbelit-belit kat kaki org :)

Ooo... isnt he cuteee

Yang ni tak tau nama hahaha.. Banyak sangat kucing kat rumah sampai tak tau dah nak bagi nama ape. Yang ni pon manja. Asalnye dia duduk kat umah abang aku. Lepas mak dia mati, ayah aku amik dia bawak balik umah. Membesar la dia dengan sihat dan kuat. Suka mata dia yang orangey tu :D

Gebu!

Hahahaha... ini namanye Spark. Gemokkkk.. Bulu kembang. Betina ni, tapi muka nampak cam jantan kan? Hoho.. Ni tengah tensen ni tak dapat keluar sangkar. Padan muka. Dia ni memang patut dikurung sebab suka sangat merayap. Last time balik dari mrayap, perut dia terbelah. Tak tau nape. Masukla spital 2,3 hari. Dahle masa tu dia tengah pregnant. Sian Sparky.... Baca kisah perut Spark terbelah.

Muka tension lagi ehehe.. Aku baru notice la.. Kucing aku banyak yang kaler oren. Tengok kat belakang tu :D
P/s: pics credit to my sis, Milin :) 

2 comments:

  1. WANI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!





    sukanya!!!!!!!!
    kena jumpa ko... aku nak bela kucing kat umah, kat umah akak aku ni..so nak kena tau apa2 benda kena sediakan..

    yes, aku memang suka kucing dan akan jaga UNTUK SELAMANYA... bukan jangka masa pendek je

    ReplyDelete
  2. hahah ijoy, aku bukan reti sangat jaga kucing. kucing2 ni sume kat kg, ayah aku yg jaga. bagi makan,minum, bawak g klinik ape sume. pastu kucing2 ni kucing kampong bese je. tak banyak songeh. tak payah hntr grooming ape sume ehehe..

    bukak blog si tedi ni, dia ada nak bg adopt anak kucing :D

    http://myqza.blogspot.com/

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...