Wednesday, June 5, 2013

Bengang dengan Pos Laju huhu

Assalamualaikum,

Akhirnyaaa barang yang kutunggu-tunggu dari last week selamat sampai semalam. Laaamanya perjalanan nak sampai ke rumah aku ni haa.. Seller post hari Isnin, 27 May, Selasa 4 June baru sampai. Haihla.. Pos Laju dah tukar nama jadi Pos Lembab ke ape ni huhuhuhu.. Aku memang terrsangat geram dengan PL ni. Korang tengok status tracking number aku ni eh...


Seller pos barang 27 Mei (Isnin). Dua orang seller so dua tracking number. Dua-dua status sama.

28 Mei dah sampai KK and dah attempting delivery. But then tetiba petang tu kata Missed delivery. Aku tak tahu apa maksud missed delivery. Dia tak nampak parcel aku ke apa.. The next day 29 Mei, attempting lagi sekali. Aku dah excited la menunggu kat rumah.Tapi sampai ke petang tak datang-datang van pos laju nih.

Check tracking, UNABLE TO DELIVER DUE TO ADDRESSEE NOT AROUND AT TME OF DELIVERY. HOIIII ni aku nak marah ni. Pos Laju ni bab menipu status pandai kan. Suka suka kata aku takde kat rumah. Aku ni housewife aka JAGA kat rumah ni. Aku takde ke mana-mana pun. Tercongok depan pintu tunggu orang datang hantar barang. Ehh sesuka hati cakap aku takde kat rumah. Kalau aku takde kat rumah mananye slip kata aku takde kat rumah tu?? Nombor phone aku kan ada kat consignment note, kenapa tak call?? Ni memang dia tak datang langsung pastu letak status sesuka hati. Dahla status yang nak salahkan aku. Yang aku sangat geramnya, 30 & 31 Mei (Khamis & Jumaat) Sabah cuti Kaamatan. Memang delay sampai ke minggu ni la barang aku. Ni sah sah driver tu nak cuti awal. Takmo datang Tuaran ye. Grrrrrrr.... 

Takpe takpe, aku sabar menunggu hingga hari Isnin (3 Jun). Tapi sampai ke petang Isnin tu tak datang datang. Check tracking, CONSIGNMENT TO BE COLLECTED AT COUNTER DELIVERY - PPL KOTA KINABALU. Haaaaa ni BIKIN PANAS ni.. Ko malas nak hantar barang aku pastu ko suruh aku pegi amik sendiri pulak ye. Baaaaanyak cantek!! Ingat Tuaran dengan KK dekat ke??? Korang tu yang patut hantar barang tu sampai depan pintu rumah aku, bukan aku yang kena pegi amik. Berasap telinga aku haritu menahan marah.

Terus call hotline Pos Laju 1 300 300 300. Aku tanya operator tu, apahal pulak kata aku takde kat rumah. Kalau aku takde kat rumah mana slip nya?? Operator tu cakap, ni driver kami kata puan takde kat rumah dan  takde nombor telefon kat consignment slip. Haa nampak sangatla kan menipu. Seller tu siap paste gambar parcel aku lagi. Memang ada no phone aku.. Hangin betulla aku. Nak kata aku salahla ni. Aku cakap dengan operator tu suruh hantar kali kedua. Tak kuasa aku nak pegi amik. Nasib baikla operator tu cakap lembut-lembut dan baik-baik je. Sejukla sket hati ni. Kalau tak, mendidih jugakla huhuhu.. Operator tu cakap dia akan arrange untuk 2nd delivery tapi hari Selasa la baru bleh buat sebab masa aku call tu dah petang dah. Aku tak kisahla, yang penting barang tu dihantar pada aku, bukan aku yang kena pegi PPL KK.

Selasa (4 Jun) pagi aku check tracking, alhamdulillah, courier is attempting delivery. Aku tunggu tunggu.. Lebih kurang pukul 12 lebih ada orang ketuk pintu rumah aku. Bukak bukak orang PL la kan. Huuu nampak di tangannya 2 parcel yang ditunggu.. 

Aku cakap je ngan orang tu, lama saya tunggu ni tau. Seminggu lebih. Dia pun cakap, saya ganti orang ni cik. Patutnya orang lain. Tapi dia cuti. Dan dan la kan ganti orang ape sume hehe.. Takut aku marah letteww.. Pastu dia cakap, erm kat parcel ni tulis suruh 2nd delivery 7 Jun, tapi saya pelik jugak kenapa 7 Jun. Harini kan baru 4 Jun. Tu saya hantar jugak. Haa sapela yang nak khianat tu kann.. Saje je tau. Mentang mentang aku call hotline sebab nak buat aduan ko terus nak hantar barang aku 7 Jun pulak ye huhuhu.. Sampai hati. Takpela aku pikir positif, orang yang menulis tu lupa tarikh kot..


Ni haa barang yang ditunggu..
2 pasang Busha sets - untuk Shaheem pakai siang hari
2 cd baru! hehe PemPem & Bebibum :D


Maaflah kalau ada terkasar bahasa huhu.. Sekadar meluahkan rasa geram dalam hati. Sekarang dah legaaaaa.. Takmo dah guna alamat rumah.. Actually selalunya guna alamat tempat keje hubby kalau pos pos barang ni. Tapi kali ni guna alamat rumah sebab aku beli tanpa pengetahuan hubby. Konon-konon nak sorok dari diala. Dah sampai baru nak tunjuk haha.. Padan muka. Balasan la nih huahua.. Ampun banggg.. 

7 comments:

  1. Heh! Mencinya kalau kita d tempat awak. Huhu. Sy tgh tgu brg yg d order nih. Order hr jumaat lepas 2 bnd 2 tpt yg beza. Yg satu dpt dh smlm dh. City Link. Yg satu ni pos laju. Tgk camner keadaan ny. Herrrm.

    ReplyDelete
  2. amal tgh bengang tu..lariikkkk!

    ReplyDelete
  3. Amal kol n komplen. Yt pn sllau jd cmtu. Tp pos tampoi je la. Klu larkin cemerlang. Pas komplen trus bos besar kol mntk maaf n mntk budak yg ptut htr barang tu htr blk brg n mntk maaf. Puas hati. Dia malas naik lift, dituduhnya kita xde kat umh.. padahal kita ni klu hrni mmbeli esok mmg dh stanby depan pntu tggu pos smpi..

    kannn daku tumpang marah kt cni.

    ReplyDelete
  4. Tapi mmg bykla org komplen pos laju dah lembabs..esp bila minggu tu minggu ada cuti...huhu

    ReplyDelete
  5. Aah baik guna opis yer alamat....sure selamat barang cpt sampai...

    ReplyDelete
  6. Poslaju kk mmng truk tuee..hrp jak pkja nya muka hnsem tapi pmlas,,kja sambil lewa..curi tulangg..tngok2 cewek ...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...