Saturday, March 28, 2009

MAHAL SUPO BEDIL

Friday Breakfast: Credit to Sharm

Dah dua minggu aku xbercerita pasal Friday Breakfast kan..Semalam turn Sharmilla. Memula hari tu dia cakap nak bawak 'idli' (katanya ramuan sama mcm tosey tapi yg ni dia kukus). Tapi x jadi sebab ada yg xnak, so dia buatla bihun goreng. Bihun tu xpedas sebab ada di kalangan kami yg xmakan pedas. Tapi Sharm ada bawak cili padi dia taruk kicap dalam separate bekas. Aku yang memang suke pedas amikla satu sudu cili tuh..Mak aihhhhhhhh....pedas x bleh blahh...sakit telinga akuu...
Dan consequencesnye beberapa jam selepas itu??CIRIT dan BIRIT.. waaaaa....semalam dekat ofis, memang kerja aku ulang alik ke toilet. Toilet pulak kat luar, aihh nak menapak tu satu keje dah. Berlari2 anak aku nak ke toilet, bimbang tercirit lam seluar hahahaha...(kotor btul alwaniamalini nih)..

Ape2pon, terima kasih Sharm kerana sanggup bangun pagi2 dan masak breakfast untuk kitorang, terima kasih juga untuk cili yang amat pedas ituu..

MyEm0.CoM


Cerita Hari Ini

Cirit biritlah..ape laagi??hehhehe...
Bangun pagi2 dah ke toilet, Toilet pon dah bosan ngn aku huhu..
Pastu tadi kuar gi Kamdar kt Precint Diplomatik (uhuu mcm berhantu je tempat tuh)..
Aku dahle baru bangun time tu (ermm dlm kul 11pg huahua), dgn malasnye mandi dan siap2. Baju pon malas nak iron (berkedut2 xyah cakaplaa), tudung pun pakai yg g ofis semlm.So, dengan selekeh yang mungkin aku pergi. Me mom shopping kain langsir untuk rumah baru, aku plak duduk tercongok atas kerusi sebab perut sakit, kang aku bangun jalan2, prettt huhuhu..So duduk jelah. Alkisahnya kakak aku nk g jln2 lagi..wohoho aku menegah dengan kerasnya, Sebab aku dah x tahan nihhh...Nasib baik lepas tu terus pulang hehehe..Owh tadi pon aku shopping gak (walauponn cirit kan, xde mslh bagikuu eheh)..Beli kain baju kurung, RM10 sepasang,murah kann???Kain bese2 jek. Beli pun sebab dah lama aku xwat baju kurung baru. Asyik pakai yg same jekk g ofis. Dah murah tu, belila kan..

Perbualan aku dengan mak kat Cold Storage,

Mak: Mak nak beli kubis bunge lah..Acu (terjemah: Cuba) tengok brapo (terjemah: berapa) riyal (terjemah: ringgit)?
Aku: RM17.90 mak..
Mak: Hohhhh...bakpo (terjemah: kenapa) mahal benar tuh??ish2, xsmpai satu kilo pon RM17?? Ni beras pulut ni brape ringgit?
Aku: RM1.18 100 gram mak.
Mak: Hah, pahtu kalau sekilo RM11 laaa?? Ish ishh ishh..bakpo mahal benar (terjemah: mahal sangat)nihh..Xleh beli sini nih, barang mahal supo bedil..

Hik2 dah lama x dengar ayat tu..MAHAL SUPO BEDIL...
(terjemah:mahal macam ermm bedil tu maknanya mahal macam senjata/peluru/bom --kan mahal benda2 tuh, so jadilah mahal supo bedil huhu)


MyEm0.CoM


--amal: Barang mahal supo bedil jangan dibeli. Kalau nak jugak beli bedil jelah huhu..--

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...