Tuesday, March 3, 2009

BALIK KAMPUNG - PART 3

Episod penghabisan....



Pada sebelah malamnye pulak, aku ngan ngada2, dan manjanya ajak parents aku makan kat luar..actually, makan kat luar bukan tradisi family aku..kitorang memang jarang makan kat luar unless ada ape2 occasion. occasion kali ini, semestinyelah sempena kepulangan aku kan hehehe...


Mencari2lah kami restoran yang besh2..nak masuk KB, malas...so my daddy just cari restoran dekat Wakaf Che Yeh, near my house. Nanti senang, terus balik bila dah kenyang..Akhirnya, berhentilah kami di satu restoran ni. Forgot the name, tapi just a small restaurantla.orang pun tak berapa ramai..

Duduk2 kat meja, datangla pelayan dia bagi menu..dah siap2 pilih nak makan ape, pelayan tu datang balik nak amik order...kat meja kitorang duduk 2, ada satu kerusi lebih, waiter tu pon dudukla situ, amik order kitorang. aku ngan sis anum, saling berpandangan pastu gelak2..tak pernah aku jumpa waiter yg selamba camtu hehehe...aku lepas2 tu memang dok peratikan dia..dan itu memang gaya dia masa amik order, duduk seblah pelanggan hehehe...mesti dia pk, watpe berdiri kan, kerusi lebih ade, duduklaa hehehe..






Malam tu kitorang makan, tomyam campur, ikan siakap tiga rasa dan kailan ikan masin..dan yg turut enterprem lam gambar di atas ialah, limau ais aku hehehe...ermm, masakan kat restoran tu ok2 jela...cukup mengenyangkan, Alhamdulillah...

Dah kenyang, balikla umah..masa tu dah pukul 10 lebih dah..aku memang dah menguap huargh2 dah...Malam tu, aku tak dapat lelapkan mata...teringat esok pagi dah nak balik Putrajaya...Sedih sangat rasa..xpuas lagi nak bermanja dengan mak ayah, xpuas lagi melayan kerenah anak buah, xpuas lagi main2 ngan kucing2 kesayangan...

Keessokan paginya, nak tak nak, dengan berat hati, aku berangkat pulang ke Putrajaya....Sedih memang sedih, but no worries...aku akan pulang ke kampung lagi on 14th March!! hehehe....

Tunggu kepulanganku......

-amal-

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...