Saturday, March 21, 2009

Derak.Lepak.Gosip

Ahad (15032009) hingga Selasa (17032009)

Aku pulang ke kampung halaman. Bercuti selama 2 hari 1 malam di Pantai Melawi, Bachok walaupun hujan 2 hari berturut2. Menginap di chalet yang tidakla mewah tapi cukup selesa. Aku mandi laut setelah berapa lama entah x mandi laut. Seronok! Orang pon xde (masa tu hujan, sape nak dtg mandi?hhu), so, pantai tu macam kami yang punyaa hehe..Kisah paling hebat ketika percutian itu ialah my lovely hp jatuh dalam air laut huhuh...Dia pon nak join mandi agaknya. Aku sengaja bawak hp pd hari kedua tu, nak amik gmbr anak buah.masa tu hujan rintik2, aku pon xberniat nak mandi sebab hari pertama dah mandi dengan besnya. Then, ada satu batang pokok kelapa dihanyutkan air, so aku pon dudukla atas tu. Ombak memangla smpai ke tempat aku duduk tu, tapi xdela kuat sgt. Dah syok2 duduk, amik gambar tiba2, datang ombak besar menghempas batang kelapa tu, ape laagiii...jatuh tergolek aku. Masa tu tangan tengah pegang hp, dah terselam sekali la. Bangun je dari air, cepat2 aku off kan hp, balik chalet, aku telanjangkan hp aku tu, bukak semua..2 jam aku biarkan dia bawah kipas. Bila dah on, hp aku hidup macam biasa (Alhamdulillah..) namun, sound dia out! Bunyi yang keluar macam radio buruk yang dah rosak je huhu sedihh...jadi petang tu hantar gi servis, kenala RM40. Tak kisahlah, janji hp aku ok huhu..


--- Abang aku, Dili merangkap ikan jaws pada hari tu, suka sangat kacau Hafiy (blue shirt) ---


--- Anak sedara tercomel (mcm Makcik dorang), L-R: Hafiy, Hanin, Alia ---


Rabu (18032009)
Dating dengan ex rumet, Tatiana. Dah lama sebenarnya nak keluar dengan dia, kalau x silap aku, aku janji nak keluar dengan dia dari awal tahun ni lagi. Tapi x pernah ada masa. Sama ada aku yang sibuk ataupun dia yang x ada masa. So, Rabu hari tu, aku janji dengan dia lagi and kali ni janji ditepati. Lepas balik keje kul 3, aku pergi amik dia kat kolej. Dia nak pegi kedai cenderahati, nak beli hadiah untuk dinner floor, so aku bawakla dia pergi Serdang tu. Shopping2, then, kami ke Alamanda. Dia nak sangat makan Big Apple Donuts tuh, so aku bawakla. Pegi jauh2, walhal dkat The Mines pun ada Big Donuts hehe..Macam2 ceritalah yang dia sampaikan pada aku especially mengenai gosip2 terbaru di kolej. Updated la sikit aku, walaupun cerita tu sebenarnya dah lapuk huhu.. Then, maghrib aku hantar dia balik. Aku tak terus balik, tapi aku gi jumpa dengan Fairuz, Yana, Rosie..lepak2 jap (aku memang suka lepak kat sana hehe).Dan semestinya, sambung bergosip lagi lalalalala~~


--- Ini Tatiana.Roomate paling sengal ---


--- Ini kerja Yana.Fairuz.Rosie. ---


Jumaat (20032009)
Derak (terjemah: Jalan-jalan) lagi. Lepas keje aku gi UPM bertemu sape lagi kan hhe, Fairuz, Yana dan Rosie. Aku ajak dorang makan Nasi Lemak Tasik. Pukul 8 mlm, kitorang gerak. Puhh bess nasi lemak tuh, mmakan hingga menjilat jari...Then aku ajak dorang gi Putrajaya. Mula2 ingat nak tunjuk dorang opis aku kat Cyberjaya tapi boleh pulak aku tersalah jalan. Termasuk jalan nak ke Masjid Putrajaya. Dah sampai situ, lepak kat situ jelah. Lepak, snap2 gambar, posing2 sakan sampaila pukul 11.30mlm. Aku hantar dorang balik, 11.45mlm aku pusing balik ke Putrajaya dan 12 tengah malam selamat sampai.


-- ateh.anje.ucu.anne---
(Photo credit to Yana)



Sabtu (21032009)
Cirit dan cirit dan cirit lagi..
Adakah ini penangan Nasi Lemak Tasik???huwaaaaaaa.....







--amal: derak+lepak+gosip = MY BEAUTIFUL LIFE

4 comments:

  1. owh ling..
    sudah oke kah cirit anda?obat chi kit teck aun tu jgn d mkn 2 biji sj ya.sepaket kna abeskan.he~

    ReplyDelete
  2. dear tabib cirit,

    ya, sudah okey. perut sudah kosong sepenuhnya maka hari ini buleh makan dengan banyaknya agar cirit lagi hehe..saya sudah abiskan sepaket pil chi kit teck aun atas nasihat tabib, cuma teh kosong pekat dan pahit itu saya tidak sanggup untuk meminumnya. jadi t**k masih lembut2 gitu.

    ReplyDelete
  3. wa..mkn nasi lemak, kena cirit ke..?sian die..
    tp ttg teh kosong pekat, betul mujarab tau..sy penah kena n tu yg mak sy pesan sruh wat sbgi penawar..
    alhamdulillah, dgn izin ALLAH, teh kosong pekat tu mmg mujarab utk cirit birit.. :)

    ReplyDelete
  4. shi~~
    btul ehh..menurut tabib cirit kat atas (jgn mrh yam hehe),elok minum tu, nnt t**k jadik keras..so xdela cirit..tapi nk minum teh pekat nih, adoii nk kne tahan napas dlu
    hehehe

    Tapi Alhamdulillah, skang perut dah ok =)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...