Thursday, March 5, 2009

Hari yang sungguh memenatkan~~~

Assalamualaikum y'all...

Semalam, mungkin aku bernasib malang (huhu) kerana workload yg banyak daripada biasa dan juga terlebih malang mungkin (huhu) kerana sering dimarahi bos (padan muke)..Penat wooo, keje banyak, kena marah ngan bos lagi..adui stress2...orang kata dugaan dunia pekerjaan kan, so belajar dari kesilapan dan jangan lupa untuk membaiki kesilapan tu (itu kata2 mypumpkin)..

Semalam sebenarnye, hari servis kereta (yes,cik bibab dah berjalan lebih 1000km)..aku dah wat appointment dgn Perodua Service dkat **tooootttt** (xmau cakap katne sbb ada sedikit ketidakpuasan hati hehe)..Appointmentnya pada pukul 2.50pm. Memandangkan jalan nak ke sana agak mencabar kewibawaan saya sebagai pemandu yang kurang bertauliah ini, saya telah mengajak a few friends untuk menemani sy...Mereka kawan sejati kerana sanggup mengambil risiko menaiki kereta yang dipandu aku (hehe)..

Yes,perjalanan kami semalam sungguh mencabar...gerun cik bibab nak potong abang2 lori yg besar2...namun demikian, alhamdulillah, kami selamat sampai ke tempat yang dituju tepat pada masanya..Sampai je dkat tempat tu, aku parking, matikan enjin, and one of my friend said "Aminnnn..kita selamat sampai.." hahahaha...aminnnnn....

Masuk kat dalam, ada satu meja bulat,kami duduklah bersidang di situ. Then, they called my name,aku pon melangkahlah dengan ayunya ke kaunter..Berikut adalah perbualan kami:

Officer: Cik Alwani ye...
Aku: Ye saye..
Officer: First service ye..
Aku: A'ah, first service...

Then blablabla cakap benda2 basic...tiba-tiba.......

Officer: Kete ada masalah ke?
Aku: ermmm..xdela, cuma pintu belakang dua tu mcm susah...
---the officer potong apa yg aku tgh cakap dgn berkata:
Officer: Kalo complaint lambat siap eh.. (dgn muka very the annoying)..
---i was like,what???
Aku: errk ape dia?xdgr..
Officer: Kalau ada ape2 complaint, kami ambil masa untuk siapkan kereta...

What the hecklaaa orang ni (ni yg rasa mcm nak mencarut nehh)...dia yg tanya aku, kete ada masalah ke..aku cakapla kan..in fact this is my first service (service ke berapa pon xkisahh), i have the right to tell ape masalah kereta tu..alignment lari ke,ape2 jela..dia yang tanya, bile aku dah cakap, boleh pulak dia cakap kalau complaint kete lmbt siap..dahla aku xhabis cakap lagi...aii marah jugakkkk...Tapi nasib baik dia cantik, xjadi nak marah sangat hehe..dan nasib baik juga (nasib baik ker?) kereta siap tepat pada waktu yg ditetapkan (which was from 2.50 til 4.50pm waaa)...

Kemudian, untuk menghargai jasa baik rakan2 sejati ku, aku bawak dorang g JJ di **tooottt**..makan2 dkat Ichiban Ramen..yumm2 sdap tapi sangatla kinyang..Then,7.30pm, pulang ke pangkal jalan. i dropped my frens kat tpt tggal dorang di **tooottt** then i headed home to Putrajaya wooooooshhhhhh...Dah sampai umah, terbongkang aku di atas katil..kepenatannnn.....

p/s: Identiti sebenar rakan2 saya terpaksa dirahsiakan di atas sebab2 tertentu..


--amal: memikirkan hari semalam...rasa mual.nak muntah.loya.*sigh*

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...