Monday, January 4, 2016

Selamat Tahun Baru 2016!

Assalamualaikum,

Alhamdulillah. Dah masuk tahun baru dah kita. Babaiii twenty fifteen. Hello twenty sixteen.

Aku tak taula apa jadi tahun 2015 hehe.. Lupa hehehe.. Takpelah, lupakan jela yang lepas kan. Kita fokus untuk tahun baru ni.

Tahun ni rutin harian aku berubah dah. Shaheem dah start sekolah. Tadika je pon hehe Sekarang kena bangun awal pagi. Prepare breakfast, urus Shaheem siap ke sekolah. Hantar dan amik dia. Haa pasni hari hari la drive. Lama gila dah rasanya tak drive sendiri kat Sabah ni. Nantilah aku cite kat lain entry pasal Shaheem sekolah tu..

Azam tahun baru... nak menabung. Nak simpan duit. Nak urus kewangan dengan lebih baik, insyaallah. Aku dah start menabung dengan husband since November. Dah dapat kumpul almost 1k. Duit tu kitorang guna pegi jalan jalan cuti Maulud and new year haritu. Best pulak rasa hehe.. Nanti aku cerita dalam entry lain jugak ye pasal menabung tu. 

Lagi.. nak khatam Al Quran at least 2 kali tahun ni. Tahun lepas berjaya khatam sekali. Alhamdulillah. Masa habis baca tu rasa sebak sangat huhuh.. Lama aku tinggal Quran. Bulan 9 haritu tergerak hati nak baca balik. Lepas solat kalau anak anak ok, aku baca at least 2 muka surat. Pagi lepas subuh aku baca banyak sikit sebab anak anak tidur. Alhamdulillah, tengah bulan 12 haritu berjaya khatam. Tak taula nak cakap macamana, tapi kan, bila dah baca sekali, rasa macam nak baca lagi dan lagi. Rindu sangat nak pegang Quran. Rindu nak baca terjemahan ayat Quran. Tahun ni semoga Allah tetapkan juga iman aku, untuk baca Al Quran, insyaallah. Jom sama sama baca korang. 

Basically azam tahun ni nak banyakkan amalan buat bekal di akhirat nanti. Jomla berubah menjadi hamba Allah yang lebih baik daripada sebelum ni. Umur dah 30 oiiii.. Tahun ni 31. Huuu tua sudah.. 

Semoga tahun ni baik baik saja untuk kita semua. Semoga sentiasa di bawah lindungan Allah SWT. Sihat tubuh badan, murah rezeki, sejahtera dunia dan akhirat. Insyaallah..


2 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...