Sunday, November 2, 2014

Tipah Tertipu!

Assalamualaikum,

Few days ago, masa ronda-ronda di newsfeed Facebook aku ternampakla post seorang rakan mengenai iklan jawatan kosong di RISDA. Tengok pada jawatan-jawatan yang ditawarkan tu macam best je. Teringinla nak apply. Mana lah tau kot kot ada rezeki. Aku siap bagitau kawan-kawan lagi pasal iklan tu. Suruh dorang pun apply.

Petang tadi mr husband pun ada forward kat whatsapp iklan yang sama. Beria-ia dia suruh aku apply. 

Aku pun ape lagi, gigihla explore website RISDA. Mencari iklan jawatan kosong tu. Bila dah jumpa frust betul aku. Iklan tu dah lama dah rupanya. Dah tutup dah pun tarikh permohonan tu. Jun lepas lagi haaa... 



Adoii sape sebar berita tak betul ni. Memberi harapang palsu kat orang sungguhla. Sakit hati ini.

Bukak front page web RISDA terpampanglah pengumuman mengenai iklan jawatan kosong palsu ni. Aigooo.. Sabar jelah.



Hmm, moral of the story, kena selidik betul-betul, make sure maklumat sahih baru boleh sebarkan maklumat pada orang lain. Takleh percaya bulat-bulat berita dalam Facebook or Whatsapp ni. Haih..Sebelum ni dah selalu beringat dah. Aku memang jarang nak percaya bulat-bulat cerita dalam media sosial ni. Memang selalu ada putar belit, putar alam. Tapi pasal iklan jawatan kosong ni tak sangka la pulak putar alam jugak. Grrrr.. pengajaran la ni. Lepas ni kena lebih berhati-hati dalam menyebarkan maklumat.

2 comments:

  1. Huhu..xpe la wani insyaallah ada lg nextime..err..wani ngaji kos ape dulu?

    ReplyDelete
  2. hikhikhik bakpo nya org nak nipu sampai camni.
    parah tol lah....macey-macey!!

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...