Tuesday, September 23, 2014

Quality Time with Incik Husband

Assalamualaikum,

Last week encik husband terchenta pulang ke kampung. Cuti seminggu. Jadi laa, buat hilang rindu sekejap hehe.. Husband tumpang kawan dia yang kebetulan nak balik ke Besut. Tapi dia hantar husband sampai Tanah Merah je. Kebetulan haritu mak ayah ada kat sana, melawat nenek aku. Husband sampai kat Tanah Merah tengahari lagi. Tapi sampai kat rumah aku di KB ni lewat petang huhu. Sebabnya pegi hantar adik aku dulu kat Machang. Pastu katanya ada 2 accident. Jalan jem teruk. Sabar jela.. Takpela lambat pun, yang penting, dia selamat sampai :D

Anyway, seminggu dia balik kitorang takde pegi jalan mana pun. Dia balik sini Sabtu. Isnin kitorang balik Besut. Sampai hari Khamis. Kat Besut takde pegi mana. Plan macam-macam. Konon nak pegi mandi air terjunlaa, nak gi pantai laa.. Sekali tiap-tiap petang hujan. Terbantut semua plan. Nak keluar pagi masing-masing bangun lambat haha.. Buruk perangai. Termasukla aku, menantu hantu kehkehkeh... 

Kitorang just pergi Jerteh, beli barang-barang baby sikit. Pegi warung kopi adik husband. Minum teh, makan megi sup. Perghhh sedappp.. Hmm teringat-ingat pulak hehehe.. Pastu selebihnya banyak lepak kat rumah je. Hari Rabu tu husband panjat pokok dokong. Lebat betul berbuah. Dapatla 4 baldi penuh. Err takde gambar plak nak tunjuk hehe.. 

Hari Khamis petang balik KB. Nak dijadikan cerita aku cirit birit haritu. Huarghh. Seksa seksa. Dari Besut nak ke KB singgah 2 masjid, buang hajat besar haha.. Sabo jele. Terketar-ketar aku menahan sakit. Dah rupa nak beranak dah. Puncanya aku rasa sebab makan macam-macam huhu. Dok umah mak mentua memang heaven. Makan tak berhenti! Padanla dengan muka kan..

Hari Jumaat aku ajak mak ayah pegi pantai. Husband ada beli swimsuit untuk Shaheem. Ni lah masanya untuk merasmikannya hehe.. Kitorang pegi Pantai Geting, Tumpat. Huii meriah betul kat sana. Maklumla nak mengundi tak lama ni kan. Macam-macam aktiviti ada. Orang BN buat, orang PAS pun buat hehe.. Hari kitorang pegi tu kat pantai ada ceramah agama dari PAS. BN pulak buat pertandingan lumba kuda. Banyakla kuda kat situ. 









Kitorang sampai kat pantai dalam pukul 8 pagi. Dah panas dah masa tu. Tapi apeadehal. Main je haha.. Masing-masing dah hitam. Nak risau apee.. Abang aku pun join sekali, bawak anak dia 3 orang. 

Seronok betul Shaheem main. Main pasir dia macam tak suka sangat. Dia nak masuk dalam air. Dah masuk dalam air siap tak nak abah pegang tangan dia. Nak lari ikut suka hati. Berapa kali dia terselam dalam air. Tapi tak serik! Anak orang laut kan, mana takut dengan air laut hehe.. Naik atas sekejap-sekejap je. Bila aku offer air minum, dia jawab, "toksey. nak air sana, main.." sambil tunjuk kat air laut. Amboi sangat ni.. Tapi mujurla time balik dia tak merajuk ke ape. Agaknye sebab dah betul-betul penat. 

Eh lupa pulak, hari Ahad aku pegi wedding kawan sekolah aku dulu. Masa awal-awal dia jemput dulu aku memang niat nak pergi. Sebab lama sangat dah tak jumpa dia. Ingat bolehla pegi dengan adik aku. Nak pegi sendiri ngan Shaheem memang payah. Tapi adik aku dah masuk asrama pulak dah time tu huhu.. Aku dah cuak-cuak pikir kena pegi sendiri. Aku dahla tak tau jalan. Tapi alhamdulillah husband dapat cuti. Dengan segera aku bagitau nak pegi wedding tu. Sebelum dia bagitau plan dia haha.. Alhamdulillah husband on je. Lagipun dia kenal jugak kawan aku tu hehe..

Selamat pengantin baru Shida! Semoga bahagia hingga ke akhir hayat :)
Husband Shida tak bergambar sekali sebab masa ni dia dah tukar baju. Panas katanya haha..
Tapi memang panas pun. Masa tu dah nak pukul 5 dah hehe..

Budak ni nak bergambar jugak. Nak naik atas pelamin malu. Jadinye duduk jela atas tangga tu hehe

Mama & Shaheem
Abah jadi photographer tak bertauliah hehe


Tu jela cerita sepanjang husband balik seminggu. Rasa macam tak puas je huhu.. Shaheem la yang paling sedih. Nampak abah naik bas terus nangis teresak-esak sambil cakap, "jumpa lagi abah.." Huhu dengan aku sekali sebak.. Sabarla Shaheem. Abah pegi work kejap je. Nanti cuti abah balik lagi. Tu jela aku dok pujuk dia.. Sambil-sambil pujuk hati sendiri. Sobssss.... 



3 comments:

  1. alahai amal..ciknaa faham sesangat. tunggu baby lahir nanti dok same balik eh..

    ReplyDelete
  2. Kesian shaheem..
    Yelar smntara je pjj ni..nti dh hbs pntg blk sana blk kan?

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...