Wednesday, August 20, 2014

Selamat Belayar Sayangku!

Assalamualaikum,

Dalam bulan puasa haritu husband dapat draft order. Pindah ke kapal pulak... Aku mula-mula dengar tu terkejut jugak. Dahla naik kapal. Kapal KD Perak pulak tuu.. Kapal yang memang selalu keluar belayar. Ingat lagi masa dok minum-minum petang, tiba-tiba bunyi siren, bunyi pengumuman mintak sume krew kapal KD Perak untuk melaporkan diri kat kapal sebab ada operasi. Masa tu terlintas dalam fikiran aku, kesiannya kat anak bini. Baru nak habiskan masa dengan suami dah kena panggil bertugas pulak. Nahhhh, amik.. Sekarang giliran aku pulak untuk rasa semua tu. Huhu.. tabahlah hati. Itulah harga yang perlu dibayar bila dah berkahwin dengan anggota keselamatan ni kan. 

KD PERAK


Husband ada tanya perasaan aku. Aku ok je hehe.. Memangla terkejut sebab macam tiba-tiba je. Tapi dah memang rutin tu. Lama dok darat kenala dok laut pulak. Husband pun dah nak pencen dah. Redah jelaaa... Aku sebagai isteri kenala sokong. Nak tak nak memang kena terima lah. Takkanla aku nak bantah pulak. Dah memang nature keje dia macam tu. 



Anyway, tadi husband bagitau kapal dia akan masuk base Lumut untuk beberapa bulan. Yippieeee! Aku memang happy sangat-sangatla haha.. Kalau dok Lumut ni takdela rasa macam jauh sangat. Weekend boleh balik kampung hehehe.. Perak-Kelantan dalam 5 jam lebih kurang. Katanya mungkin 3 bulan dok Lumut. Kalau 3 bulan memang sempatla sampai aku bersalin nanti. See, ada hikmahnya juga aku balik kampung awal-awal ni. Takdela ditinggalkan kat Sabah nanti. Cantik sungguh perancangan Allah ni kan :) Cerita lepas bersalin tu nanti-nantila kita pikir ye..

Insyaallah esok pagi husband akan belayar. Mungkin ambil masa 5 hari untuk sampai ke Lumut. Huh 5 hari tanpa khabar berita. Maklumla, tengah laut mana nak ada line telepon kan? Semoga aku tabah haha.. Aku ni kalau sehari husband tak mesej atau call pun dah tak tentu arah. Overrr sangat tauu haha.. Takpela, kena biasa-biasakan diri la ni.. 

Semoga Allah lindungi perjalanan suamiku dan kawan-kawannya. Semoga selamat sampai ke destinasi. Dipermudahkan semua urusan. Insyaallah. Happy sailing my sailor!

3 comments:

  1. Hubs sis navy ke sis..
    InshaAllah sbnrnya jrk jauh ni hubungan act lg erat tau ..setiap kli jmpa rsa mcm xpuas..haha

    ReplyDelete
  2. insyaAllah nti nak bersalin dekat sikit nak travel kan...

    ReplyDelete
  3. singgah sini :)

    sabar yer kak.. sy dah alaminya.. 2tahun sy ikut encik navy ke sabah.. selama 2tahun selalu di tinggalkan sebab dia kerap belayar jaga pulau..

    now skrg dia nak draft semenanjung dah tinggal sy kat sabah ni dengan anak..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...