Thursday, August 7, 2014

AIDILFITRI 2014

Assalamualaikum,



Nahhh lama menghilang tiba-tiba wish selamat hari raya hehe.. Aku dah kat kampung ni. Lama dah. Dari 5 Julai haritu. Tak sempat-sempat nak duduk mengadap laptop mengupdate blog. Facebook pun sunyi sepi. Sekadar like like status ngan gambar orang je. Nak komen tak sempat sebab selalu online guna phone je. Tak puas nak komen-komen ni kalau guna phone hehe *alasannn*

Apa-apapun, Allahuakbar, cepat sungguh masa berlalu. Ramadhan dah pun melabuhkan tirainya. Sedih pulak rasa. Semoga aku diberikan lagi peluang untuk merasai Ramadhan pada tahun hadapan.. Tahun ni tak dapat juga puasa penuh. Terpaksa korban sehari sebab kena minum air gula. Pasrah saja lah. Demi baby. Demi kesihatan aku sendiri... Sehari je pun kan..

Raya tahun ni kat rumah mak ayah aku. Semua adik beradik beraya kat rumah mak kecuali abang aku sorang beraya kat Kedah rumah mentua dia. Raya ketiga baru balik. Raya kitorang sempoi-sempoi je. Dah tua-tua ni takde feeling sangat time raya, budak-budak jela seronok hehe..

Tema aku, husband n Shaheem tahun ni purple colour. Purple tu sebabnya mak tok dah belikan baju melayu Shaheem tu dari tahun lepas haha.. Kiranya pakai yang tu jela. Aku memang takde beli lain dah untuk Shaheem. Baju melayu ni setahun sekali je pakai. Tinggal beli baju aku dengan husband jela. Itupun last minute baru cari. Aku memang malasss sikit bab shopping baju ni. Entahla kenapa. Memang tak berapa minat.

Aku beli baju kurung biasa je kat Mydin. RM39.90 hehe.. Pastu adik aku belikan shawl. Ikut hati malas betul nak belit-belit. Tapi kadang-kadang teringin jugak nak berjiwa muda remaja walaupun sebenarnya dah tua haha.. Adik aku la yang tolong belit-belitkan. Husband pulak beli baju kat Pantai Timur, Kuala Besut. RM80. Huh mahal daripada baju aku nihh.. Tapi takpela, beli je. Lagipun husband boleh pakai time ada event dalam base ataupun time nak g solat Jumaat.

Inilah satu-satunya gambar raya kami bertiga plus baby dalam perut hehe. Gambar lain sume takde Shaheem. Haih cik awe donde tu susah sangat nak bagi kerjasama. Inipun paksa rela. Tengok dia buat muka bosan tu.. Gambar ni pun petang baru dapat amik. Muka masing-masing berminyak dah haha.. Kitorang baru balik dari Tanah Merah masa ni. Sebelum masuk rumah snap gambar dulu. Sekurang-kurangnya ada la juga potret kenangan raya 2014 huhu..


Selamat hari raya ye kawan-kawan. Aku minta maaf banyak-banyak kalau sepanjang aku berblogging ni aku ada silap dan salah. Menulis sesuatu yang mengguris perasaan sesiapa. Mungkin aku tak sedar pun. Salam kemaafan juga untuk customer-customer Sweet Little Pumpkin. Semoga semua urusan jual beli kita diberkati Allah. Kalau ada kurang kat mana-mana tu, maafkan aku ye... 

1 comment:

  1. comey je perut amal..selamat ari raya amal..mtk maaf slh silap spnjg kenal :)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...