Thursday, October 10, 2013

UPDATE: Potty Training :(

FAILED!!!!!!

HAHAHAHAHA

Benci........ Geram......

Benci sebab tak berjaya.
Geram sebab Shaheem tak mau bagi kerjasama & mama pun mudah putus asa! HAHAHA

I guess belum tiba masanya untuk PT Shaheem. He is not ready yet.

Actually haritu memang dia macam dah right on track. Tapi Shaheem kan baru-baru ni dia cirit birit. So kenala pakai diapers 24hrs. Elok habis cirit tu aku nak start balik PT dia dah takmau huhu.. Dia meraung-raung dalam bilik air. Dia terkencing dalam seluar without giving any signals. Sudahnye mama memang hari-hari jadi hulk.

Aku nak paksa-paksa takut dia trauma pulak. In fact sekarang memang aku rasa dia dah trauma. Nak masuk bilik air tukar cd pun tak mau. Ini kan pulak nak suruh dia kencing. Haishhhhh...

Jadi aku pikir-pikir, daripada aku paksa dia, daripada aku pun stress tension bagai, better hold dulu lah...

Tunggu la few more months dia dah matang sikit lagi. Dia dah boleh paham sikit-sikit. Sekarang dia macam tak berapa nak faham lagi kenapa dia nak kena kencing dalam bilik air.. Tunggu dia dah boleh cakap betul-betul. 

Aku rasa Shaheem fobia dengar perkataan 'Kencing' tu hahaha.. Aku cakap je, "jom kencing dalam toilet..." Huwaaa terus dia meraung haha.. Poor my baby.. Okla okla, mama tak paksa. Mama tunggu Shaheem betul-betul ready.. Dan mama pun betul-betul ready. Kesian sangat dengan Shaheem, bila dia kencing dalam seluar, mama marah-marah huhu.. Sori tau sayang...

Frust pulak rasa misi tak berjaya haha.. Takpelahhhhh.... Nanti cuba lagi huhu..



4 comments:

  1. Ros pun xpotty tran lg..dh buat ari tu, tp kjap pkai keja x sbbbyk bètjalan lak bulan ni :(

    ReplyDelete
  2. it's ok mama, we try again later.. :-)

    ReplyDelete
  3. good job amal! jgn la paksa kesian shaheem..try again later k!

    ReplyDelete
  4. hehe siap jd hulk lg mama ni hihi

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...