Sunday, July 21, 2013

12th Days of Ramadan

Assalamualaikum,

Harini encik hubby duty. So aku bermalas-malasan jela kat rumah hehe.. Tengahari dia whatsapp, "Abang balik bukak puasa kat rumah. Nak abang beli nasik kerabu kat Juara?" Hohoho.. dia balik. Hmm, kalau nak senang memang aku ok je dia beli siap-siap. Tapi pikir-pikir balik baik aku masak. Sebabnya dah 2 hari aku tak masak. Kelmarin makan kat ayam penyet tu. Semalam hubby bukak puasa kat luar dengan geng motor. Jadi ada baiknye aku masak pulak. Isteri mithali kan kihkihkih...

Tengahari tu masuk dapur defrost ayam dengan ikan bawal. Haa akhirnya pasar Tuaran tu ada jugak ikan bawal. Tu pun kecik-kecik. Tapi takpe, yang penting ada huhu.. Aku dah bosan dengan ikan yang sama je kat pasar tu. Selayang (basung orang Sabah panggil), kerisi, ikan putih, ikan tongkol.. Haa tu jela yang selalu ada.. Alhamdulillah, ada rezeki makan ikan bawal..

Masak simple saja. Kuih husband beli kat kedai and puding karamel tempoh hari ada lagi. So habiskan apa yang ada je..


Bawal sweet sour

Tom yam


Terima kasih Allah di atas rezeki kurniaan-Mu kepada kami hari ini :)

Esok husband bukak puasa dalam base sebab TYT Sabah datang melawat. Berbaloi jugakla masak harini kan :)



2 comments:

  1. nyum3 sedapnye..tomyam putih tu kan,,,

    ReplyDelete
  2. tomyam putih! wow..dah lame x makan ni..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...