Wednesday, November 14, 2012

Sweet Little Pumpkin

Assalamualaikum,

Huii lamanye tak update blog. Mesti orang ingat blog ni dah lama berkubur kan? Aku sebenarnye memang hari-hari ingat dekat blog ni. Hari-hari ada niat nak update. Tapi mesti ada je halangan bila aku nak menaip. Sibuk melayan Shaheem yang dah banyak akal, sibuk uruskan rumahtangga (masak, ngemas, laundry etc etc) dan sekarang sibuk berbisnes ececece.. Cam besar je bisnes tu ye hehehe.. Serius, sibuk, takde masa huhu.. Paling sibuk melayan Shaheem la. Ni pun kena update laju-laju sebelum dia bangun..

Bisnes.. aah, aku ada buat bisnes online sekarang. Alah kecik-kecik je pun. Jual barang baby. Dan korang tau la kan, barang baby ni raaaaaaaaamai sangat yang jual. Saingan memang maha hebat! Tapi aku berpegang kepada keyakinan rezeki yang Allah akan bagi. Insyaallah, rezeki tu mana-mana pun ada kan? Tak banyak pun takpela. Ada tu dah cukup bersyukur sangat-sangat. Kalau takde sekalipun, insyaallah aku akan lipat gandakan lagi usaha. Allah akan tolong nanti, kan kan? Itu yang aku pegang la. Yang penting rezeki yang aku peroleh tu halal, kerja yang aku buat ni lillahitaala...

Kenapa tetiba buat bisnes ni? Banyak reasons sebenarnye. Salah satunya, sebab tak nak nampak macam aku ni dok rumah sesaje, menghabiskan duit laki je. Apa salahnye kalau aku biakkan duit yang dia bagi tu? hehe.. Alhamdulillah hubby support. Ada hulur duit untuk buat modal. Untung kita kira kemudian ye sayang hihi.. Hubby memang minat berbisnes ni. Tak kira jual ape, dia support je. Dia sendiri pun tengah berbisnes. (Sesape yang nak beli jersey motorcross Scoyco sila email aku hihihi..) Aku berbisnes jugak sebab aku nak nampak macam aku ada duit sendiri. Walaupun tak banyak pun takpela. Aku ada cita-cita. Nak guna duit bisnes tu untuk bayar PTPTN dengan bayar hutang aku ngan mak bapak. Haa besar tak cita-cita. Cita-cita ke angan-angan, aku tak tahu la hehehe.. Tapi tu kalau aku dapat untung riban-riban blehla kot. Tapi ni tak sampai riban pun aku dapat. Takpela, kumpul slow-slow. Mudah-mudahan tercapaila cita-cita ku ini huhu.. 

Jadi, kalau anda sedang mencari barang baby, jemputla ke page FB ku hehe SWEET LITTLE PUMPKIN.
Macam-macam ada! Baju, toys, accessories for baby (crochet hat, headbands), cloth diapers, banyak lagilah. Boleh tengok sendiri. Oh by the way, aku sedang menunggu LIKE yang ke 129. Sape-sape yang like ke129 tu, I'll have special gift for you! For your baby la sebenarnye cos aku jual barang baby kan hehe.. Sekarang 120 like. Haa lagi 9 orang. Cepat-cepat be the 129th likes! :)

Ok, sekian iklan saya hahaha...

Esok update lagi, insyaallah!

****

HOT di Sweet Little Pumpkin!

Crochet Hat
RM28/pc

Ada banyak design lagi, boleh tengok kat sini ya ;)



1 comment:

  1. lama menyepi alih2 dh ade bisnes....tahniah n always succes..(",)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...