Monday, June 4, 2012

1st Anniversary. Alhamdulillah Ya Rabb..

Assalamualaikum,

Hari ini, 4 Jun 2012, genap setahun perkahwinan aku dan pakcik labuku shayang hehe...Setahun sudah!!! Cepat sungguh masa berlalu. Rasa macam baru semalam aku dok kalut-kalut prepare nak kawin.. Rasa macam baru semalam jari manis aku ni disarungkan cincin kawin.. Rasa macam baru semalam aku dengan dia bersanding atas pelamin.. Semuanya rasa macam baru berlaku semalam! Oh how time flies.. 

Now dah setahun dah.. Dah ada anak sorang dah pun. Anak pun dah umur 3 bulan (in 2 days time - 6 Mar).. Aku bersyukur sangat Allah kurniakan kami rezeki awal. Ada la tu hikmahnya kan? Ada yang tumpang gembira sebab kami dapat anak awal. Ada yang ermm aku pun tak taula tumpang ape.. Bila dorang kata "hah dapat anak awal tak dapatla korang nak honeymoon berdua-duaan puas-puas.." " Dapat anak awal susah. Tak sempat nak enjoy berdua. Nanti dah nak kena bawak anak sekali.." Haa ni orang tumpang ape ni? hehehe.. Ape-ape jelah. Banyak benda positif aku dengar, banyak jugakla yang negatif. Apa-apa pun, aku terimanya dengan hati terbuka.

Susah ke ada anak awal ni? At first mungkin la.. Aku admit, masa aku mengandung aku rasa ralat jugak sebab tak bleh nak jadi macam pasangan suami isteri yang baru berkahwin. Dari segi nak pergi berjalan la maksud aku. Benda-benda lain okkay jee hehe.. Orang baru kawin kann suka berjalan. Jeles jugak tengok orang ke sana sini dengan husband masing-masing. Aku pulak dah memboyot. Tak larat jalan dan nak buat ape-ape benda pun terbatas la sket. Kesian laki aku dan kesian kat diri sendiri wuhuhu.. Tapi bila pikir-pikir balik, kenapala aku nak jeles kan.. Tu lah silap aku dari dulu sampai sekarang. Suka sangat nak ikut orang sedangkan setiap orang ni ada perancangan yang berbeza. Allah dah tetapkan dah... Allah dah rancang untuk aku dan suami punyai anak lebih awal. Pasti ada sebabnya kan? Sama jugak kisahnya buat pasangan suami isteri yang belum mempunyai anak setelah sekian lama berkahwin. Pasti ada sebabnya. Percayalah, Allah ada perancangan yang terbaik buat hamba-Nya.. 

Eh panjang pulak membebel, ada ke yang nak baca ni :P

Apa-apa pun, setahun berkahwin ni boleh kata macam-macam jugakla yang kami dah belajar. It's not easy ok. Macam-macam dugaan nak kena hadapi. Kahwin ni bukan sekadar duduk serumah lelaki perempuan dengan sah, bleh buat benda-benda yang dulunya haram tapi kini halal.. It's more than that. Ada hati yang perlu dijaga, ada maruah yang perlu dijaga dan banyak lagilah. Slowly we're learning. Insyaallah dengan setiap pengalaman ni kami akan belajar untuk menjadi suami isteri yang lebih baik... Insyaallah dengan kehadiran anak ni akan menjadikan kami lebih dewasa dalam alam perkahwinan ni.. Anak ni akan menjadi pengikat kasih kami. 

Anniversary pertama ni takleh nak sambut bersama.. Sorang di Malaysia Timur. Sorang lagi di Malaysia Barat. Takpelah... 10 hari lagi, we'll be reunited. Nanti nak makan Kenny Rogers ehehh.. 

Pumpkin dearie,

Happy 1st anniversary! Dah setahun dah bang.. Banyak benda lagi sayang tak buat untuk abang. Ye la kan, setahun kawin ni banyak bulan kita tak duduk bersama. Nanti kita ganti balik all the time we have missed. Terima kasih sebab sentiasa bersama sayang waktu susah dan senang. Especially masa dalam labour room haritu haha.. I know that was the hardest thing for you to do kann.. Tapi demi sayang abang masuk jugak dalam LR. Love you even more for that hehehe... Kita lupakan yang pahit, kita ingat yang manis. Kita tinggalkan yang keruh, kita amik yang jernih. Let's work hard to be the best hubby and wifey and the best abah and mama for our darling son, Shaheem, ok bang? I love you with all my heart :x

Bergambar dengan hadiah anniversary..
Saif Shaheem our boy!
Produk hasil setahun kawin.
Dua tahun kawin keluar produk baru lagi.
Ada beran???
:P



1 comment:

  1. tahniah amal..moga berbahagia ke akhir hayat..dan sentiasa bersabar dgn apa jua dugaan yg mendatang

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...