Sunday, January 22, 2012

Cerita Sabtu, 21hb...

Assalamualaikum,

Huh lama sungguh cuti tahun baru cina kan. 4 hari tuu bila campur-campur dengan weekend. Seronokla orang-orang bekerja ehehe.. Aku tak bekerja so rasa macam sama je. Cuma yang beza, 4 hari ni 24hrs dok mengadap muka my pumpkin hehe.. Oh cuma hari ni dia keluar dengan kawan-kawan dia. Geng motor scrambler pergi amik angin di Tanjung Aru.. Orang jiwa muda walaupun dah tua ekekek.. Aku tak suka sebenarnya dia keluar dengan motor jauh-jauh. Tak suka sebab bagi aku naik motor ni berisiko tinggi sket. Nak nak pulak dengan jalan kat Sabah ni. Kereta banyak, jalan kekadang tak ok, lagak pemandu lagi. Aduii...Tapi takkan nak halang pulak kan.. Biarla dia hang out dengan kawan-kawan dia time cuti ni.. Release stress sikit kan. Dok umah sesaje bosan gak. Ape-ape pun, aku doakan dia selamat pergi dan balik.

Semalam, Sabtu 21hb, sepatutnya aku ada kelas antenatal di Hospital Likas. Tapi orang hospital call cakap post pone ke 4 Feb pulak. Maybe takde staff nak handle kot. Yelaa orang nak bercuti...

Still kitorang keluar semalam. Lepas Zohor ikut my pumpkin pergi Inanam, settlekan pembayaran hutang-hutang ehe.. Kat Inanam je ada Maybank, CIMB, Public Bank.. Kat Tuaran ape ada huhu.. So nak settle hal kewangan ni kenala pergi ke Inanam. Takdela jauh sangat dari rumah kitorang pun. Sepanjang hubby berurusan tu, aku dok dalam kereta je. Ber cam whore huahuahua


Then kitorang pergi KK.. Tak lain tak bukan ke CP ehe... Bosan tul kan? Makan kat Pizza Hut. My pumpkin sukeeeee sangat-sangat. Tapi semalam pizza macam tak best. Sedap lagi yang kat Inanam.. Tapi still takleh challenge Dominos la.. Aku tak tau kat Sabah ni ada tak Dominos. Kalo takde, meh aku bukak hehehe..

Dah alang-alang kat CP tu, shopping la kan. Kitorang beli beg baby, selimut baby and mittens, bootees & bonnets for baby. Haritu aku beli dua je. Kat Putrajaya dah beli banyak. Tapi mana la tau beranak awal kan huhu.. Untuk langkah berjaga-jaga, beli jela extra....

Lepas tu aku dah tak larat sangat-sangat dah nak berjalan huhu.. Perut pulak senak. Asyik nak terkencing je. Hubby pun dah penat jalan. Lagipun dia baru baik dari demam.. Dia pun ajak balik...

On the way balik tu, tetiba hubby cakap, "dapat lepak-lepak tepi pantai tengok sunset syok jugak ni.. Jom makan kat Tanjung Lipat!" haha.. Macam tak caye je dia ajak makan kat situ. Biasanya susah hehe.. Dia cakap sekali sekala takpe. Lagipun dia kata dia kesian kat aku.. Dahle penat, balik rumah nak pikir nak masak ape untuk dinner.. So baik makan je siap-siap sementara kat luar. Balik rumah dah boleh rehat. Ohhh, hubby saya sangat memahami! Saya memang malas nak masuk dapur haha..

Kitorang makan ikan pisang-pisang masak stim, ketam black pepper , kailan ikan masin & air suam
Total nya RM37.
Sori gambar makanan takde. Tak sabar nak melahap, lupa nak snap hihi

Lepas dah kenyang, terus balik rumah dan berehat! Huh lenguh segala urat-urat....

Harini aku relax relax kat umah. Buat keje umah je sikit-sikit. Esok kot baru keluar lagi, nak shopping barang baby lagi eheh.. Insyaallah kat Tuaran je...

Lusa tulat nak buat ape eh???

1 comment:

  1. amboi amboi mak buyung selera makan + jalan ye.. hehehe enjoy enjoy.. nnt kalu perot dah kempis mesti rindu nak perot kembong tuh.. hehehe..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...