Tuesday, November 1, 2011

I'm Officially Jobless From Now til Donno When

Assalamualaikum,

Harini last keje. Last masuk opis. Last jumpa orang-orang dalam opis. Last dapat bau opis. Last dapat dengar bunyi kopi machine, tho macam takde dengar pun harini? Haih.. gonna miss WK.. banyak benda belajar. 3 years plus woo kat sana. My first job after graduate. Started as contract staff or Contractor how they called it there. Then di absorb ke permanent position. Alhamdulillah rezeki. Berenti ni pon bukan sebab dah ada keje baru tapi sebab nak kena ikut laki. Kalu tak, rasanya aku pencen kat WK ni jela hahaha...

So start harini, 1 Nov 2011, aku adalah penganggur yang berjaya! haha.. Mana nak cari anggur nak tanam ni..

Ada jugak cari keje kat Sabah. Tapi susahnye nak sangkuttttt... Ada sape-sape tau keje kosong kat Sabah, esp area Tuaran, Inanam or Kota Kinabalu, lemme know ya :) I have experienced in Admin & Procurement. Nak jadi kerani cabok pun tak kisah, asal income bulan bulan tu ada uhukuhuk... Qualification lak, aku ada kelulusan Environmental Sc. Tapi tahla... tak penah buat keje yang ada sangkut paut dengan Alam Sekitar. So rasa macam tak confident sket. Lack of experience. Nak keje kena ada experience, barula senang. Tul tak? Tu pendapat aku jela. 

Hmm... sementara takde keje nih, aku keje sebagai permaisuri rumah tangga jela! Syok jugak kot? Tengah bayang aku macam one of the Desperate Housewives. Euuu tak lalu. Let's think of Army Wives.. Haa ok sket ehe.. Marilah jadi army wife or navy wife la yang sebetulnya, yang solehah dan mithali. Barula suami sayang kan kan kan :P

Aku rasa keje aku hari-hari lepas ni ialah belek perut depan cermin je hahahaha

2 comments:

  1. Aaaaaa jeles ok!!

    How I wish I could just quit my job!

    T_____T

    ReplyDelete
  2. ryehanna
    aa ana! don't be.. jgn jeles. takde keje equals to takde income huwaaa

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...