Monday, September 26, 2011

Cerita Basi: Sabah Part 1

Assalamualaikum,

Aku macam ada mood nak update blog tapi nak cerita pasal ape ye?

Kalau cerita pasal pegi Sabah awal bulan haritu aci tak? Tak basi lagi kan? Haha tak kesahla.. Ceritala sikit ek..

My pumpkin kena transfer di tempat keje baru pada 12 September. Dia book tiket untuk ke Sabah pada 9 September. Tiket ditanggung kerajaan Malaysia.. Sehari sebelum fly, kitorang stay kat Wisma Transit di Jalan Semarak, KL. Kat sini lah sume askar-askar yang nak pergi Sabah atau Sarawak berkumpul sebelum naik flight yang telah ditetapkan. Bujang, family, semua kat sini. Tapi mostly family lah. Masa aku pegi tu ramai jugakla. Cos dorang sume baru abes cuti raya kan..

Tak terambik pulak gambar Wisma Transit tuh. Takutlah, kang kena tangkap pulak ehe.. Bilik penginapan, okla.. selesa jugakla tho biasa-biasa aje. Cukupla untuk tido semalaman. Makan pun disediakan, breakfast, lunch and dinner. Tapi haritu aku sempat rasa breakfast je. Huh breakfast ala askar abesla. Nasik lemak, telur rebus (kena kopek sendiri kulit) and mi goreng. Cuma aku rasa ada beza la dari segi penyediaan makanan untuk LLP dan pegawai. Why la kena ada perbezaan begitu? Yang pegawai cam kemas sket, yang LLP ni macam........ entahle, ikhlas ke tak ikhlas ni nak hidang hehe.. Takpela, memang macam tu kot. LLP dan pegawai takleh sama. Ape-ape jela, yang penting aku kenyang pagi tu :)

Flight pukul 2 petang. Naik MAS so kena ke KLIA. Dari Wisma Transit kitorang pergi KLIA naik bas yang dah disewa. Around 11.30am kot kitorang gerak. Sampai KLIA dah ngam ngam pukul 1 tengahari. Cepat-cepat check in bag. Nasib baik dia dah bukak kaunter khas untuk askar-askar ni check in bag masing-masing. Takdela kelam kabut. Aku dengan my pumpkin dahle first time berurusan kat KLIA nih. So cam jakun-jakun sikit haha.. Lepas drop luggage, pegi makan KFC dulu. Lapar hehe..

Then kitorang cari boarding gate ke ape benda tah namanya eheh..

Our boarding passes
Sebelum boarding tu, kita bergambar dulu...

Rampingkan sayeee *bluweek*
Here's our flight.. Kecik aje kapal terbangnya. Dan sudah uzur juga uhukhuk... Meja makan kat tempat aku tu nazak benar dah. Nak tercabut sikittt je lagi. 


Bercerita pasal makan, MAS kan ada makan-makan. Tak macam Air Asia yang kena beli. Aku dok imagine dapat makan sedap-sedap la ni. Sekali ko tau, dapat makan roti canai dengan kari ayam je........... Sentap jap ibu mengandung ni. Ada nasik tapi dia bahagi-bahagi kat passenger yang ada anak kecik je dulu. Pastu dah abes, tak dapatla kitorang makan nasik. Dapat roti canai je. Sabar je laa.. Nasib tiket free kan. Kalo tiket beli sendiri, aku ngamuk. Nak nasik jugak!! huhu.. Nasib baik jugak sebelum fly dah makan KFC. Huh, majuk dengan MAS!

2 jam 30 minit dalam flight was okay. Cuaca pun ok. Takdela merempuh awan ke ape. Cumanya my pumpkin je yang tak sihat. Dia memang dah demam demam. Penangan kena jerebu masa on the way dari Lumut ke Putrajaya sebelum tu. Kitorang sempat jugakla lelapkan mata sekejap. Sedar-sedar dah nak landing. Haa ni lagi satu aku nak majuk dengan MAS. Aduhai masa dia descending tu.. oii pening aku..... Laju sangat dia turun. Tak macam Air Asia yang biasanya slow-slow and sikit-sikit je. Aku masa tu dah pening-pening nak muntah dah.. Dah pegang kerusi depan dah. Kebetulan pulak KK hujan masa tu. Ada jugakla gegar-gegar sikit.  After landing pun still kepala aku berpusing-pusing... Nak jalan masuk terminal pun rasa macam nak kena papah je.... 

My pumpkin tunggu luggage keluar. Inipun lama menunggu. Sebab hujan kot, lambat sket barang keluar. Aku tak larat nak berdiri terus lari cari tempat duduk. Kepala masih pusing-pusing.

Sempat amik gambar ni sementara tunggu my pumpkin amik beg.
Nampak tak Selamat Datang ke Kota Kinabalu tu?
Kepala tengah pening time ni, malas nak snap gambar elok-elok huhu..

Kawan my pumpkin datang amik kitorang kat airport and hantar balik ke rumah kitorang kat Tuaran.. Jauh jugak KK dengan Tuaran ni. Lebih kurang 30km.. Kitorang sampai airport pukul 5.30pm. Jalan sesak yang amat ditambah pulak hujan kan. Then sampai Tuaran jam 7.30 malam. Lama tuu. And note, 7.30 malam kat sana dah macam 8.30 malam kat Semenanjung tau. Sebab 7.30 malam kat Sabah tu dah masuk Isyak dah...

Masuk rumah, hmmmm.. ada jugakla benda tak puas hati. Next entry la cerita ek. Macam panjang pulak eheh..

To be continued.....

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...