Tuesday, September 6, 2011

Beraya di Pantai

Assalamualaikum,

Ish ishh ishh.. lamanye tak update blog! Raya sakan kah?? Hehe.. Tak jugak, cuma takde kesempatan nak bukak laptop, connect internet dan godek-godek blog. Jenguk blog kawan-kawan pun tak sempat.. Adapun jugak, mood blogging ni makin berkurangan pulak dua tiga menjak nih. Tidaklah tahu kenapa.. Malas je kot hehe..

Anywayyyy.. SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI semua!!!! Banyak kompol duit raya? Wah wah seronak ye.. Aku memang mimpila nak dapat duit raya. Hulur duit raya ada la.. Kekadang nak mintak jugak duit raya, untuk anak dalam perut ni. Aci tak? Haha..

Tahun ni, tahun pertama aku beraya sebagai seorang isteri ecece nak jugak mention kan hehe.. Tahun pertama jugak tidak beraya bersama keluarga macam raya sebelum-sebelum ni. Aku beraya dengan keluarga jugak cumanya dengan keluarga baru! Yeahh.. Suasana pun baru, lain daripada raya aku sebelum ni. Yeap, raya pertama aku kali ni di Besut bersama keluarga suami aku. Pengalaman baru tuh. Pertama kali beraya di kampung dan sedara mara pun ramai tak hengat. Hingar bingar rumah di pagi raya tuh. Seronok seronok :)

Baju raya? Aku dan suami takde baju raya. Pakai baju kawen haritu je. Jimaaatt ehehe.. Baju kawen aku kebaya hoho.. Dan memandangkan memang dah tak muat, aku pakai baju kurung je. Nasib baik kaler sama dengan baju melayu my pumpkin. Oh gambar raya berdua takdela pulak. Kesnye, bateri hp aku kong di pagi raya dan my pumpkin pulak tak bawak balik kamera dia. Dah selamat masuk kotak katanyaa... Jadi amik gambar pon tumpang-tumpang kamera orang.

Makanan pagi hari raya pun best.. Mak mertua masak nasik dagang. Pastu ada ketupat, nasik impit dan kuah kacang yang akak ipar aku masak. Sedap sedap. Tapi aku takleh makan banyak sangat pon. Tetiba pulak seminggu raya tu aku loya-loya. Bak kata kakak ipar aku, baby tahu abah dia ada. Tu yang tetiba jadi loya tuh. Kalo dok jauh ok je. Haha mungkin mungkin. Baby nak kasik can mama manja-manja dengan abah kan kan hehe..

Aku kat Besut selama 3 hari. Pegi jalan-jalan rumah sedara kat Setiu dan yang berdekatan dengan rumah. Pastu pegi pantai Bukit Keluang, bawak anak buah yang ramai tu berkelah. Merasai angin pantai yang sepoi-sepoi bahasa. My pumpkin siap tido lagi.. Syok syok. Tak mandi pun sebab ombak agak besar pastu aku sendiri pon malas nak masuk air. Tak bernafsu orang kata hihi..





Ni baru sikit.. Ada ramai lagi anak buah yang tak ikut ni ehehe..

Habis cerita di Besut. Cerita raya di Kota Bharu pulak. Sama aje.. kitorang pergi pantai jugak haha.. Kalo dah balik kampung ni, sangat tak sah kalo tak pegi mandi pantai. Anak buah aku sebok je mengajak. Selagi tak pergi, selagi tu lah mulut dok bunyi je, "nak pergi beach.. nak pergi beach.."

So, to the beach we went.. Kitorang pergi Pantai Perkasa kat Melawi, Bachok. Kalau nak mandi manda memang takkan pergi ke Pantai Cahaya Bulan aka PCB tuh. Tak syiok. Pantai yang kitorang pergi ni memang best. Pasir landai, ombak pun tak kuat. Air tak dalam. Sesuaila untuk budak-budak mandi. Dan juga orang tua! Haritu sume orang berendam, kecuali aku lah. Masih tak bernafsu nak mandi pantai. Tengok dari jauh je. My pumpkin yang pada mulanya memang tak nak mandi akhirnya tewas dengan godaan anak buah aku hihih.. Last last dia yang lebih-lebih pulak mandi hehehe..







Sekian jela cerita raya aku.. Takde gambar pagi raya, takde gambar baju raya, takde gambar kuih raya macam orang lain hehe.. Apa-apa pun, raya kali ni memang penuh makna. Sebabnya aku puasa penuh tahun ni! Alhamdulillah :) Raya pun bermakna la kan. Patutnya aku dapat duit raya ni.... Ada sape-sape nak bagi?? :D



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...