Tuesday, July 26, 2011

Seksanya Hidup Tanpa Cik Bibab!

Assalamualaikum,

Ye.. hidup memang agak tersiksa tanpa Cik Bibab di sisi. Rasa macam kalo berjalan pun tempang jek kaki ni.. Pada yang baru follow blog aku (hehe gedik je bunyinye tu) Cik Bibab ialah kereta aku. Viva 1.0 warna Sapphire Blue. Haa amik keterangan penuh detail ehe.. Gambar takdela pulak nak tempek tempek.

Cik Bibab sekarang berada di kampung aku yang indah permai di Kota Bharu, Kelantan. Aku jugak yang tinggalkan dia kat sana. Huwaa sori Cik Bibab! Now I know how hard life is without you.

Pagi-pagi kena bangun awal pegi keje sebab carpool dengan kakak. Dia nak kena hantar anak dia sekolah. By 7am dah kena gerak. Huwaa awalnye.. Kalau Cik Bibab ada, pukul 7am tu baru nak mandi kot.

Petang-petang pulak, by 4.30pm kakak aku dah paging: Let's go home! Waa awalnye. Keje tak settle lagi nih. Almaklumla buat keje sambil blogging muehehehe.. Tapi terpaksala balik jugak. Dah nama carpool kan. Abes kalo tak balik sekali nak balik ngan sape pulak? huhuhuhu... Kalaulah Cik Bibab ada. Pukul 8, 9, 10 malam baru balik pun takpeee..

Takde Cik Bibab di sisi, aktiviti meronggeng bersama rakan-rakan sebaya turut terbatas. Kalau dulu, asal bosan je turun Serdang, bosan je pegi UPM. Tak pon ke Alamanda.. ke The Mines.... Tapi sekarang dah kena bergantung harap dengan rakan-rakan untuk datang pick up aku. Ah susahnye! :(

Nak keluar membeli belah barang keperluan sendiri pun agak susah. Yela, boleh follow akak aku kalo dia pegi shopping. Tapi.. sometimes no privacy. Kadang-kadang aku nak jugak masuk kedai lingerie sexy sexy nak beli selai dua untuk pakai depan laki kan? Muahahahaha.. Pendek cite, susahla kalau Cik Bibab takde. Secara otomatis saya malas nak kuar shopping. Eh goodlah kan? Jimat duit!

Haa lagi satuuu.. kalau ada Cik Bibab, tanpa rasa syak wasangka, Jumaat petang je pasti saya akan memecut ke Lumut! Tapi Cik Bibab takde ni, macamana nak pegi. Naik bas adalah sangat dasyat. Very bumpy! Jalan dari Teluk Intan - Lumut is like HELL. Lopak dan lobang merata-rata. MB Perak, please take note ye huhuh.. Kesian saya dan yang paling penting kesian baby dalam perut saya. Melompat-lompat dia. Eh ehh ehehehe..

 Hmmmm.. Cik Bibab oh Cik Bibab.. I miss you like crazy...............


4 comments:

  1. r u expecting??? wow~ congratz dear.. da bape mggu?

    ReplyDelete
  2. plastique
    hhihih cik anis.. nnt saya bagitau ekk :)

    ReplyDelete
  3. tahniah..balik ambik la viva tu lehh kita racing sama2 p lumut huhuu

    ReplyDelete
  4. adna madiha
    insyaallah lepas raya nanti sy bawak balik Cik Bibab ke sini :)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...