Thursday, July 28, 2011

It's My Birthday Today and..... My Pregnancy Journal :)

Assalamualaikum,

Ye tuan tuan dan puan puan, 28 Julai ialah hari saya dilahirkan. Secara detailnya, saya dilahirkan mak saya secara normal di Hospital Universiti Sains Malaysia, Kubang Kerian, Kelantan pada 28 Julai 1985, jam 12.55 tengah hari. Berat saya ketika lahir ialah 4.75kg. Sila tutup mulut ye. Saya tau saya besar dari azali lagi! :P Menurut mak, masa saya lahir tu, kecoh satu hospital kononnye baby giant telah dilahirkan oleh seorang ibu yang kecik molek sahaja... Saya tak sangka, saya kecik-kecik dah jadi celebrity huahua *perasantan*

Saya hari ini genaplah berumur 26 tahun. Muda lagi kan kan kan? Lagi 4 tahun nak cecah angka 3 kat depan. Lambat lagi tuuuuu.. Boleh dapat anak 3 orang lagi seblom 30 huahua (mau rabak perut). Alhamdulillah, Allah masih bagi peluang pada aku untuk terus hidup di atas bumi-Nya. Untuk terus beribadah kepada-Nya, untuk terus berbakti pada kedua ibu bapa aku dan untuk aku menjalankan tugas sebagai isteri kepada suami yang baru aku nikahi sebulan yang lepas. Alhamdulillah.. Semestinya nikmat usia ni nikmat yang paling berharga!

Terima kasih pada rakan-rakan yang mengucapkan selamat pada aku di Facebook. Banyak sungguh wishes (I love it all!). Insyaallah, aku reply satu persatu nanti :) Doa kalian pada aku amatla aku hargai. Semoga Allah merahmati kalian, insyaallah :)

Itu hal birthday.. Ada satu lagi hal yang aku nak kongsikan dengan korang. Well I guess maybe korang pun dah tahu dah pun sebenarnye ehehe.. Aku dah bagi hint hint kan dalam previous entry.

Yep, I'm having a baby! :) :)

Sorry for not telling you guys earlier. Bukan sengaja nak merahsiakan. Benda baik buat apa rahsia-rahsia kan.. It's just that it's still early. Usia kandungan baru masuk 7 minggu.. So aku ingat nak tunggula lama-lama sket. Tunggu baby besar sket baru spill the beans. But sebenarnya aku pon tak sabar nak cerita hahaha.. So don't want to keep as secret anymore lah!

I'll share my pregnant stories in this blog.
Feel free to visit!
http://www.amalini-pregnancyjournal.blogspot.com/

Well, this is indeed the best birthday present I ever had. Dah jadi isteri kepada suami yang amat dicintai dan insyaallah March 2012 nanti, jadi mama pulak. Life has been very good to me! Thank you Allah for all Your blessings :) 

Thanks to you guys as well! :)

11 comments:

  1. hepi besday amal,moga panjang umo, murah rezeki & berbahagia bersama suami tercinta dan tak lupa Alhamdulillah dan tahian sbb pregnant, jaga kandungan baik2 okey...amal doakan lin gak ye supaya ikut jejak langkah awk,semoga doa ibu ngandung ni berkat..:D

    ReplyDelete
  2. Happy besday Amal, semoga panjang umur dan selalu dimurahkan rezeki olah Yang Maha Esa..

    Dan tahniah jugak untuk baby yang baru berputik tu.. :)
    Tumpang happy sekali :)

    ReplyDelete
  3. selamat hari lahir amal.semoga di beri kesihatan yang baik :)

    ReplyDelete
  4. sm2 ler kt makan segala vitamin dr klinik nanti yerk!!!

    ReplyDelete
  5. happy birthday sayang....
    wah dah nk jadi mummy... tahniah tau!! i pulak yg eksited.. :)

    ReplyDelete
  6. azrin_zelina
    terima kasih banyak2. semoga Lin juga bahagia bersama suami tercinta :) Insyaallah saya doakan Lin jugak akan dapat baby tak lama lagi. Usaha banyak2, dan doa pun banyak2 jugak k :)

    myra jay
    thank you! :) semoga MJ pun selalu dimurahkan rezeki..

    tinie
    tq kak :)

    maisara
    hehehe sama2 la kita ye mai. ehem sebaya la anak kita nanti ek? :)

    la dolce rerama
    tq adik rerama yg manis ehe..

    sweetie siti
    thanks sis! ingat lagi dulu akak komen entry sy gado2 dgn pumpkin. alhamdulillah dah selamat kawin dah kitorang. and alhamdulillah dah nak dapat baby dah pon ehe.. apa lagi kak, baby no 2 la plak hihihi

    ReplyDelete
  7. my sissy..HAPPY BELATED BIRTHDAY..nk saya nyanyi lg ke?? haha..btw..can't believe u will be mom soon..hehe :p

    ReplyDelete
  8. dila milin
    laling! hehe.. ah cukop cukop, jangan nyanyi lagi! sakit telinga ehehe.. love u n miss u sis. haha percaya jela ek ;)

    ReplyDelete
  9. heppy bday..sorry lmbat wish...

    ReplyDelete
  10. zura
    terima kasih banyak2! better late than never kan? hehe

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...