Wednesday, July 13, 2011

Dunia Berasap~

Assalamualaikum,

Uii.. seram jek tajuk. Tapi memang pon kat luar tuh berasap je kan. Keluar je dari rumah atau mana-mana, bau asap semerbak menerjah lobang hidung. Poning den!

Jerebu di Lumut
Picture taken last Saturday morning

Jerebu di Cyberjaya
Picture taken this morning

Air Pollutant Index on 7am, 13 July
Diambil dari Department of Environment.
 Ada satu tempat diisytiharkan udaranya tak sihat iaitu di Jalan Tasek, Ipoh, Perak. Bacaan API ialah 134.

Tempat-tempat lain:

Seri Manjung, Perak - 91
Putrajaya - 60
Kota Bharu, Kelantan - 53

Hmmmm.. tak sure lah sampai bila keadaan berasap berjerebu ni akan melanda seluruh negara kita. Harap-harap segeralah berakhir kan. You guys jangan keluar rumah sangat. Especially yang ada anak kecik tu. Sistem pertahanan badan dorang belum kuat. Dalam keadaan udara yang tak bersih macam ni, memang senangla dorang ni dijangkiti penyakit. So duduk ajela dalam rumah ye :)

3 comments:

  1. berita pagi td cakap dh okey sikit jerebu...

    ReplyDelete
  2. alamakk jelebu la lumut..mcm mn mau balik sana nie..huhuuu

    ReplyDelete
  3. zura
    yeke.. x baca & x dgr lak berita pagi ni ehehe.. alhamdulillah kalo dah ok.. dah x tahan duduk dalam asap! ermm tapi cyberjaya berasap je lg nih huhuhuh

    adna madhiha
    cantek nama dia! ehehe.. a'ah lumut berjerebu la. semalam pon husband sy cakap jerebu teruk. elok pakai topenglah huhuhu

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...