Wednesday, June 15, 2011

Believe It or Not, I am Now a Wife

Assalamualaikum :)

Blogging kat Lumut sekarang ni. My dearest husband dah pegi keje. Sedih kan, baru lepas kawin dah kena keje huhuh.. Tapi takpe, aku paham, dah memang tugas dia. Lagipon keje bukan sampai tak balik rumah. Petang karang balikla dia kan kan.. Takleh berenggang langsung, nyampos rasa ehe.. Biasalah, dah kawin nih, lain pulak feelingnya haha.. Nak dia sentiasa ada di sisi. Dok tercongok kat depan kita je pon takpelah. Yang penting dia ada depan mata. Haih.. takleh bayang macamana rasa bila aku dah balik Putrajaya nanti. Huu takmo pikir!

Aku still ada rasa tak percaya yang aku dah kawen. My pumpkin yang dulunye hanya seorang pakwe kini dah jadi suami aku! And I still called him pakwe bila bersembang dengan kawan haha.. "Pakwe aku kan.. eh pakwe lak, somi laa hikhik.." Asyik tersasul je.. Even dia pun sama. Masa jenjalan dengan dia kat Sitiawan tempoh hari, sembang-sembang dalam kete macam biasa. Then dia cakap, "abang rasa macam kita ni still bercinta je.. macam dulu-dulu. Macam time jadi kekasih dulu je. Padahalnye dah jadi laki bini." Hehehe...

Yelah, macam unbelievable je dah kawin. Senang sangat rupanya nak kawin ni. Sekali lafaz, dah, ko dah sah jadi isteri orang. But actually ada juga bezanya bila dah kawin. Masa bercinta dulu jumpa kat luar rumah je. Jumpa-jumpa pakai smart smart. wangi wangi. Sekarang ko dah duduk serumah dengan dia. Haa macam-macam pe'el la bleh nampak kan. But so far, my pumpkin baik-baik aje ehe Oh saya sangat beruntung! Pastu lagi dulu tido sorang-sorang, sekarang dah berdua. Dengan lelaki plak tu! Ehem first night, aku gelabah nak masuk bilik tido haha.. Sebab tak tahu macamana nak tido dengan lelaki kat sebelah kuikuikui... Fyi, aku pe0d masa kawin jadi tidak ada babak 18sx pada malam pertama muahaha..

Apa-apa pun, aku rasa bersyukur sangat-sangat, I am finally a wife to a man that I love the most. Bersyukur sebab keluarga aku dapat menerima dia seadanya dan keluarga dia juga dapat menerima aku dengan seadanya. Alhamdulillah :)

Semoga masjid yang kami bina ini akan sentiasa memperoleh kerberkatan dan kerahmatan daripada Allah dan semoga Allah mengurniakan kebahagiaan dan kesejahteraan dalam rumah tangga kami. Aminn...


4 comments:

  1. lawaklah baca entry wani..hahhaha
    ini rupenye cik abg kesayangan erk..
    semoga bahagia ke akhir hayat...

    ReplyDelete
  2. kahkahkah...takde 18 sx ekk..sm le kiter...lg parah bl sblm nak tdo tu, br start peod...hahahahahahaha

    ReplyDelete
  3. TAHNIAH...
    SEMOGA KASIH YANG TERBINA KEKAL HINGGA KE SYURGA-NYA...

    ReplyDelete
  4. zura
    ekeke apa yg lawaknye tuh ehe.. ye, inilah dia cik abe yg disorokkan selama ini ehehe.. tq zura! :)

    mai
    hahaha mai lagi parahhhh!

    rohaifi
    amin, terima kasih banyak-banyak :)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...