Friday, October 15, 2010

Happy Weekend - Kelantan, Selangor Berbaiklah!





Selamat berhujung minggu.
Have a great quality time with your family and loved ones after a hard week at work.

Malam ni, Kelantan lawan Selangor, suku akhir kedua. Sapela yang menang dan dapat pegi semi ye? Dua-dua pun hebat. Bertarung atas padang dan luar padang. Udah-udahle tu membuat kontroversi, provokasi. Takde pekdah. Kita sesama Melayu, sesama Islam. Takkanla sebab bola yang bulat bergolek-golek tu kita pon nak tergolek sama? Cukup-cukupla kutuk mengutuk. Sedih sangat. Orang lain tengok je kita yang bersaudara ni bergaduh. Janganlah ada anasir-anasir jahat yang cuba mengeruhkan keadaan dengan mempersalahkan sebelah pihak je. Dua-dua pon salah, dua-dua terlalu mengikut emosi. Masalah takkan selesai jugak kalo dok blame blame orang. Akui kesalahan masing-masing, mohon maaf dan berbaikla. Selesai masalah. Cukup-cukupla meniupkan api kemarahan. Make peace, no war.
(Sekadar berkongsi rasa sebab dah terlalu banyak membaca cerita yang tak enak tentang apa yang berlaku tempoh hari)

Cheers all!

2 comments:

  1. tak penah amik tau sagt sport tak sperti aku amik berat fashion week..

    :)

    ReplyDelete
  2. haha amik tau pasal fashion week lagi bes kan.. dapat gak tengok design cantek2, model gojes mojes ehe

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...