Monday, October 26, 2009

Beza Di Antara Kita




Catatan Harian Suami dan Isteri

BUKU HARIAN ISTERI

Malam Minggu - Dia berkelakuan aneh. Sebelumnya kami berjanji bertemu di Cafe. Aku shopping seharian dengan kawan-kawan, sehingga mungkin dia kesal karena aku agak lewat sampai di Cafe, tapi dia tak bercakap.

Dia tak bercakap langsung, jadi aku ajak dia pergi ke tempat yang agak sunyi supaya kami dapat berbincang,
dia setuju tapi tetap diam membisu. Aku tanya apa yang salah - dia jawab, "Tak ada".

Aku tanyakan apakah kesalahan ku yang membuatnya kesal. Dia kata hal ini tak ada kaitannya dengan ku dan minta aku tak usah sibuk.

Dalam perjalanan pulang, ku katakan aku mencintainya, dia cuma tersenyum tipis dan tetap membisu. Aku tak dapat menjelaskan perangainya petang itu. Aku tak habis-habis berfikir kenapa dia tak menjawab, "Aku cinta kamu juga".

Sesampainya di rumah, aku merasa kehilangan dia, dan seolah-olah dia tak menghendaki ku lagi. Dia hanya duduk dan nonton depan TV; dia terlihat jauh dan menghilang.....

Akhirnya aku putuskan untuk tidur. Lebih kurang 10 minit kemudian, dia masuk ke kamar. Aku tak tahan lagi, ku putuskan untuk menghadapinya dan menanyakan soal sebenarnya, tapi dia langsung tertidur. Aku mulai menangis sampai tertidur. Aku tak tahu apa yang harus ku lakukan. Hidupku terasa bergoncang.....

 
BUKU HARIAN SUAMI

Hari ini REAL MADRID kalah. SIALLLLL!!!



Wanita - very complex
Lelaki - very simple


Itu beza di antara kau dan aku.


*Artikel di ambil daripada Lawak Jenaka Online.

6 comments:

  1. he..23x yup betul tue... knpe perlu fikir bnde2 nie...sedangkan ada bnde lg penting..soal hidup mati...

    Sial tul la

    out of topic--> lemak bersepah ek... bro lagi la... lemak berketul2 je nie he...23x jom riadah

    www.broframestone.com

    ReplyDelete
  2. hahaha...penat org ppuan buat diari...

    ReplyDelete
  3. best buat renungan ni..
    kpd lelaki d luar sana, pompuan mmg mcm ni..very complicated, sntiasa bermain dgn perasaan.. life lelaki sgtlah simple.. kamu perlu belajar mengerti perasaan wanita yg sgt rapuh..^_*

    ReplyDelete
  4. bro fs,
    huahua..mmg sial la kan...sian kat bini, dah pk bukan2 hihihih...

    ReplyDelete
  5. zura,
    huhu tula pasal....zura ada diari x?ehe

    ReplyDelete
  6. lemonade,
    betul2..masa wani paste artikel ni, wani x pk bnda ni as a joke. it's something that we have to think about. perempuan mmg selalu memikirkan org lain berbanding dirinya sndiri..lelaki pulak amik mudah je prasaan perempuan ni..sama2la kita renungkan :)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...