Friday, August 7, 2009

Oh, I Miss You All!

Assalamualaikum semueeeeee :D

Apa khabar??
Hopefully semuanya baik.. Jangan jadi macam saya, sakit tak sihat-sihat lagi ni.
Saya demam+batuk+selesema+sakit tekak.
Mula sakit pada Ahad lepas dan melarat hinggala ke hari ni..
Awalnya sakit tekak je, pastu dah start batuk-batuk, and then badan pun panas je. (I'm hot okeh! =P). Then, semalam, tiba-tiba selesema plak.

I got one day MC on Tuesday.
Then Wednesday back to work walaupun tak berapa sihat lagi.
Yesterday, Thursday, saya ke KL for training. Balik dari KL semalamla saya selesema. Tertekan drive kat KL kot haha (cam hape je driver KL nih..Paling 'SOPAN' di dunia I tell you!)

On Tuesday morning hari tu saya dah pegi klinik, tapi, saya kecewa betul dengan doktor tu. Dia just bagi ubat demam which is Uphamol (yang saya boleh beli sendiri kat kedai runcit) and ubat sakit tekak yang hisap tu (ala-ala Strepsils). Walaupun dah makan habis, sakit saya still tak kebah-kebah.

Then semalam disebabkan tiba-tiba je saya selesema dan risau kalau-kalau dijangkiti H1N1 saya pegi klinik lagi. But this time klinik lainla. Tak mau dah saya jejak klinik pertama tu.. Bila doc check, doc cakap tonsil saya bengkak, besar yang amat. Jadi, bukan H1N1 ok! (Alhamdulillah)..That's why saya demam, selesema and batuk. So, doc bagi one beg of meds, antibiotics, ubat batuk, ubat selesema, ubat demam and vitamin C.

Pukul 8 malam semalam, saya makan semua ubat. Guess what, the cough syrup and ubat selesema tu sangatla strong. I woke up at 5.45am (saya lambat masuk keje hari ni!) and sampai sekarang masih terasa hanyut-hanyut. Penangan dadah berbahaya huhuh..

Sekarang batuk-batuk masih ada, selesema tak sangat dah, pening-pening pun ada sikit lagi. Weekend ni saya akan habiskan masa kat rumah, berehat sepenuhnya. Doakanla saya cepat-cepat baik ye..

Lama tinggal blog (baru 3 hari haha), macam-macam benda nak cerita. Antaranya

  • Farewell Sumathi (cleaner company)
  • Mimie's Convo and jalan-jalan to Nilai
  • Trip to KL (sesat 3 jam!)
  • Training
  • Parcel/gift from mypumpkin (awwwww shweettt hihi)
  • Dan banyak lagi..

Nanti-nantilah I bercerita ye... Bila saya dah menemui kekuatan nanti :)

Thanks to all yang doakan saya supaya cepat sembuh. Kepada yang sakit to (Sis Enasan dah baik blom??), cepat-cepatla pergi klinik and makanla ubat okay.. Dengar cakap doktor. Kalau doktor cakap makan ubat batuk 15ml, makan je. Kalo pengsan lepas tu, pengsan je, you'll feel better bila dah tersedar nanti :D

Till then, see ya later, alligator!!!

2 comments:

  1. demam jugak ke??
    ala ciannyer...sy mule2 selsema...
    pastu ari ni dah batuk plak...demam blom lagi...
    skang sy ati2 la...
    balik kang nk try mkn panadol...
    supaya x demam...takut la wak...

    ReplyDelete
  2. amal..
    semoga cepat sembuh..
    rendu kamu sgt2! :)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...