Tuesday, July 28, 2009

Selamat Hari Lahir, Alwani Amalini (^_^)

I'm 24 today.
Believe it or not.
Can't believe myself.

Terima kasih buat mak yang bertarung nyawa melahirkan saya, 24 tahun yang dulu.
Saya dulu Baby Giant kata mak. Sebab berat saya semasa dilahirkan ialah 4.75kg. Doktor sendiri terkejut. Nurse semua mengerumuni saya. Nak saksikan sendiri Baby Giant yang dilahirkan. Bayangkan, macamana keadaan mak ketika melahirkan saya. Secara normal pulak tu! Huh, sungguh besar pengorbanan mak...

Terima kasih sekali lagi buat mak dan ayah yang bersusah payah membesarkan saya. Mak ayah tak pernah manjakan saya. Saya akan dipukul kalau saya tak mendengar kata. Mak dan ayah tidak akan memihak kepada saya kalau terang-terang saya yang membuat salah.

Ketika remaja, saya akui saya mengalami krisis identiti yang sangat teruk. Orang kata, zaman remaja ialah zaman pemberontakan. Memang betul, saya selalu memberontak. Saya bodoh. Fikiran saya singkat. Tapi, mujur saya segera sedar. Alhamdulillah.....

Saya punya rakan-rakan yang baik. Saya punya rakan-rakan yang sentiasa membantu saya. Kadang-kadang saya fikir, adakah saya juga kawan yang baik untuk mereka?

Saya bertuah juga memiliki seseorang yang mencintai saya. Menyayangi saya sepenuh hatinya. Doa saya hanya satu, semoga cinta kami sentiasa utuh dan Insyaallah, jodoh kami dipanjangkan, Saya ingin sekali menjadi suri dalam hidup dia, menjaga dia dan menyayangi dia. Doakanlah kami bertemu jodoh dan akan kekal bersama sehingga ke akhir nyawa....

Saya hanya ada satu benda yang membuatkan saya sedikit kecewa dengan diri saya sendiri. Saya tidak tahu apa matlamat hidup saya. Shame on me. Orang sering bertanya, "apa matlamat hidup Wani?" Orang selalu bertanya, "adakah ini apa yang Wani nak buat?" '"Adakah ini apa yang Wani nak??" Saya malu. Malu sebab saya tak ada jawapan untuk soalan-soalan itu. Sampai bila saya nak jadi begini agaknya. Wake up alwaniamalini, you're already 24!!!

Saya perlu berubah... Saya perlu tetapkan satu jangka masa. Dalam masa setahun ini, saya perlu melakukan sesuatu yang membuktikan saya sudah berubah..Saya sudah dewasa, saya sudah miliki matlamat, saya sudah bersedia untuk membuat keputusan sendiri. Saya tak mahu lagi hidup saya ditentukan orang lain...........

Hari ini, saya bangun dengan senyuman yang paling manis. Saya bersyukur masih dikurniakan kesihatan dan kesejahteraan. Syukur Alhamdulillah, Yang Maha Esa masih memberi peluang kepada saya untuk meneruskan hidup, mencari keredhaan-Nya, dunia dan akhirat. Alhamdulillah.......

Saya, manusia biasa, punya kelemahan...
Dalam kelemahan itu, saya perlu bangkit mencari kekuatan dan menjadi seorang yang lebih baik. Insyaallah..


28 Julai 1985, 12.55 tengah hari,
Selamat hari lahir alwaniamalini =)

-------<@@@@

10 comments:

  1. saya..cik shiMawar a.k.a pemilik blog shimawar.blogspot.com ingin mnegucapkan SELAMAT HARI TUA kepada pemilik blog ini..

    dengan harapan :
    * moga tuan punya blog akan sehat selalu..
    * moga tuan punya blog akan hepi selalu..
    * moga tuan punya blog akan kawen selalu..eh salah, kawen cepat! haha.. :p

    ReplyDelete
  2. dik eppy bday 2 u...







    psst akak pOn kkdg xtau nk jawb bila owg tanyEr persoalAn yg sama....

    ReplyDelete
  3. shi!~
    hihihihi...janganle kawen selaluu..kawn skali dahlaa hehehehe..
    tenkiuu dear :D

    ReplyDelete
  4. amal...happy burfday...

    OMG ...i terkedu ni...u knw y??
    i tot u lg muda dari i..dlm 21 cmtu..penye 24...u look so young mydear..omm sogan i...

    oklah..hepy burfday dear!may all the best be with u..

    ReplyDelete
  5. sis ena,
    thanx a lot!!!next week eh temujanji kita hehehe...

    akak, pastu akak jwb ape kalo org ty camtu??huhuhu

    ReplyDelete
  6. aianna dearie!!

    ahahahaha seriously???
    mudekah saya?haha..itu satu pujian yang sangat hebat hehehe..tenkiuu dearrrrrr... :D
    mmuahh mmuahhh...

    ReplyDelete
  7. happy besday jgk...
    =)

    smoga cepat kawen ye..

    pstt... anda mmg bayi besarlah.. nsb baek ibu anda gagah

    ReplyDelete
  8. heeee thanks cik mikii...
    sy tggu anda dan mr daiki kawen dlu hhehe..

    hahaha kan kann..sy mmg baby giant..Alhamdulillah, mak selamat melahirkan saye :D

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...