Friday, June 5, 2009

Darling Cayangku Cik Bibab

Assalamualaikum...

Semalam, memandangkan mood tidak berapa baik, maka saya telah mengambil keputusan membawa Cik Bibab untuk dicuci (apakah relevannya?!)

Cib Bibab dah comot sangat, saya pun serabut menengoknya.... So, bawak cuci plus vacuum.. Kena RM10. Mahal ke? Kat Cyberjaya ni, (rasanya) inilah satu-satunya car wash yang ada. Dekat dengan Terminal Bas Cyberjaya dan Streetmall. Dekat Putrajaya (rasanya juga) tak ada car wash. Nak tak nak, aku bayar jela. Nak basuh sendiri, sori beb, I tak suka main-main kotor ni (eeyuu statement tak leh blah, padahal malas!!!!).

--- Abang carwash tengah mengelap cermin Cik Bibab agar berkilat dan berseri ---

--- Cik Bibab kembali anggun, tidak comot lagi ---


Dah abes cuci Cik Bibab, aku isi minyak plak. Kesian Cik Bibab, lapo petrol. Berkelip-kelip haa mata dia. Aku pon naik risau, lambat lagi nak sampai petrol station ni, dia dah berkelip-kelip dah. Memang agak kritikal la lapar dia tu. Alhamdulillah, Cik Bibab mampu bertahan sehinggala sampai ke petrol station. Aku isi RM40. Ingat sampai full tank, tak rupa-rupanya. Almost full je. Dasar perut besar Cik Bibab neh....


Dah isi petrol, rasa macam tayar Cik Bibab kurang angin. Aku fikir-fikir, nak pam ke tak. Kalo tak pam, kang jadi pape plak kat tayar Cik Bibab neh. Nak pam, tak retila pulak macamana. Pikir masak-masak, aku gamble jela. Belek-belek manual, nak tengok brapa banyak angin yang perlu dipam dalam tayar Cik Bibab ni. Ahh, terlupa, kat tepi pintu ada. 200kPa front and rear.
Macam konfiden je, aku bawak Cik Bibab pegi dekat pam tu. Serius aku tak tau macamana nak pump!!!


Aku godek-godek jela kan.. Tekan-tekan ape yang patut. Aku bukak dia punya err penutup tu, cucuk menatang tu kat situ, takde ape-ape hasil. Rosak ke pam ni? Aku try lagi sekali. Tak dapat jugak. Tak gerak-gerak pun meter tu. Tanpa aku sedari kan, ada sorang mamat berdiri kat sebelah aku. Dia tanya "Boleh ke? Macam terkial-kial je?" Wah, tetiba rasa malu. aku jawab, "err, x boleh...awak boleh tolong?" Dengan tak malunya aku tanya (muehehehehe)... So dia amikla wire tu dari aku.. Dia buatla kat satu tayar. "Ok dah.."katanya. Aku pun cakap, "awak, tayar lain pon blum isi lagi.." tersipu-sipu malu ni.. "Hahh...??" Buat-buat terkejutla plak kan dia.. "Saya ingat yang lain dah..." Terus dia pam tiga tayar lagi.


Terima kasihla kepada abang tersebut yang sudi menolong saya (hihi)...
Nasib baik ada lelaki gentleman lagi dalam donia ni.


Biarlah dia (atau korang) nak kutuk aku tak pandai pam angin dalam tayar pon. Aku redha je. Sebab aku memang tak reti! (hihi)..



Pesanan buat Cik Bibab,
Darling cayang, darling cayang jangan buat hal ehh... Jangan rosak-rosak eh..nanti I tatau cane nak baiki. I bukan mekanik uhuhu..
Darling cayang jangan selalu sangat buang angin eh, I tak reti nak pam balik uhuhuhu...

4 comments:

  1. aku ingatkann anak kucing..
    tak sangka keret apun ada nama ek..
    aku nk letak moto aku nama apa ek..
    ada cadangan tak..ha3

    ReplyDelete
  2. mr unwanted,
    letak nama moto moto, hipo gumuk lam cite madagascar tuh heheheh....

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...