Sunday, May 24, 2009

Yihaaaaaaa.......holiday yang beshhhhh....

Assalamualaikum semua!!! =)

Wah lama rasa tak menjenguk blog. Anyone mish me???

Anyhow, aku tak menghilang ke mana.
Macam aku bilang dalam entry Cherating Oh Cherating, aku akan ke Cherating pada 22hb hingga 24hb. But NO!! No no and no.. Aku tidak ke Cherating. Sebaliknya aku ke:

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Ye, aku ke A Famosa, Melaka......


Kenapa tak jadi ke Cherating biarlah ia menjadi sejarah hidup aku.. Malas aku nak cerita. Ape-ape pun, akhirnya aku dapat jugak bercuti bersama *tettt* kann (ihikk dengan sape agaknya aku bercuti ni ye?hmmm...)..
Aku pergi Cowboy Town, pergi Animal World, naik truck tengok Animal Safari..Tengok various Animal Shows. You guys know what, pekerja-pekerja kat sini sumenya pekerja yang boleh buat macam-macam keje. Seriously multi task dorang ni. Malam first tu pegi Cowboy Town. Aku tengok dorang ni pakai orang yang sama je untuk parade tu. Kejap orang tu jadi Red Indian, kejap orang tu jugakla yang main-main dengan api. Esoknya pergi Animal World. Tengok-tengok, orang yang jaga kaunter kat Cowboy Town semalam jaga kaunter Animal World pulak. Pastu dah masuk dalam, pegi Wild Wild West Show. Yang berlakon tu orang yang sama berlakon kat Cowboy Town semalam. Dah habis Wild Wild West Show, pegi Animal Safari, tengok dekat Horse Ranch ada 2,3 orang tengah kutip horse poops. Guess who??? Orang-orang yang berlakon dalam Wild Wild West Show tadi. Waaaaaa...aku respect sama dorang hehehe.. Sume keje pun dorang buat. Bagus-bagus.. Sure dorang dekat sangat dengan haiwan-haiwan kat sana tu kan.. Tetiba rasa jeles..I always love animals.. Hmmm... Kagum tengok macamana dorang latih haiwan haiwan tu.... Bukan senang tu, huhh..respect dorang..Harap-harap dorang betul-betul jaga haiwan tu..


These are few pics of animals yang aku snap kat sana..



--- Seekor singa jantan dan dua ekor bininye ---


--- Sepasang zirafah tengah makan kulit pokok. Tengok giraffe ni teringat kat Cayam Peresz saya. Dekat beg dia ada zirafah tergantung. Sape tah bagi. Doktor dari India eh Yam?ehe ---

--- Haaa...ini binatang sangatla comel!!! Tengoklah muka-muka tak bersalah mereka tuh uhuu..gorgeous! These are racoons rite? ololo kiutttt..---



Okeh okehhhh...bawah ini bukan gambar animal ye.. Ini Miss tuanrumah yang tak cukup gorgeous (8_8)



--- Ini gambar diambil dari kondo kami di tingkat 13. Nice view!! And windy too..---



Itulah cerita aku weekend ni.. Bercuti dan bersuka ria di A Famosa.. Haaa, lupe nak story, kitorang pun ada gi makan ikan bakar kat Pengkalan Balak. Marvellous!!!!! Makan ikan pari bakar sekor, ikan siakap masak 3 rasa sekor, sotong celup tepung, tom yam campur and nasik serta air. And it only costs us RM96!!! Murah yang amat dan sedap tu., Especially air asam dia. Huhh sedapppp... Perjalanan ke restoran tu dari A Famosa hanyalah 30minit and probably 45mins kalo sesat (Kitorang sesat!ehe)... Nama restoran tu kalau tak silap aku, Bayu Selera. So, kalau anda bercuti di A Famosa and rasa nak makan ikan bakar yang sedap dan murah, bolehla ke sana =)




---Amal: HAPPY HOLIDAY TO MY FELLOW US TEAM!

10 comments:

  1. hehe...
    br je pegi akhir bln april ari tu...
    cowboy show tu bes kan?
    tapi prasan tak seme bapuk2 je yg nari.
    tp abaikan je sbb die nari kire bes la gak...
    a famosa mmg bes...

    ReplyDelete
  2. aarrgghh!! ko gi ngan sapa? bestnya..

    ReplyDelete
  3. bila boleh dapat ikut ni...?

    ReplyDelete
  4. rye~
    a'ah kan rye ada post one entry pasal trip ke A Famosa rite?
    haa betul2, yang nari tu sume bapok hikhik..smpai kitorang pon kompius, ini laki ke ppuan..tapi pakai baju laki hehe..
    the fireworks are great..
    A Famosa is a good place to bring children for holiday kan..

    ReplyDelete
  5. Chan!~
    pegi dengan *tetttt* hehehehe...
    censored giteww...

    ReplyDelete
  6. Tetamu,
    Nak ikut??Alaaa melepas dah...kitorang baru lepas balik ni..uhuhu

    ReplyDelete
  7. ngokngek je ko.. nak gak cencored2.. hehe~

    :)

    sy tak bwk ko jalan2 kang..

    ReplyDelete
  8. Oloooo Channn..
    tak acilaa ugut2 huhuhu....
    nanti sape nak bawak saya jalan2 uhuhu......

    nantila saya bagitau saya gi ngn sape eh hehehe

    ReplyDelete
  9. wah...sgt seronok...ni yg x sabar nk g vaca gak nih...

    ReplyDelete
  10. eja,
    bes2..
    pegilaaaa...
    bermalam semalaman ke..memang seronok =)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...