Friday, May 15, 2009

Fight For Nothing

Yeah, we're fighting.
Aku rasa macam nak diamkan diri buat seketika. Boleh ke?
I know it's not right. I know it will just make things worse.
Tapi aku cuma nak dia tau betapa sedihnya aku.
Aku cuma nak dia pujuk aku.
Yes, aku nak perhatian daripada dia.

Punca pergaduhan?
Aku. Aku puncanya.


"Kadang-kadangkan, sayang malas nak call abang."
"Kenapa?"
dia tanya.
"Sebab abang tak dengar ape yang sayang cakap. Abang tak tumpukan perhatian. Sayang rasa macam sayang cakap sorang-sorang."
"Dah sayang call masa abang tengah tengok TV. Memangla abang tak bagi tumpuan.
"


Tak tahu kenapa mudah sangat terguris naluri kewanitaan aku ni apabila aku dengar ayat tersebut keluar dari mulut dia. Padahal, it's nothing rite?

Memang betulla dia cakap tu, dia tengah tengok TV, surela dia nak tumpukan pada cerita yang dia tengah tengok tu. Aku ni sapela kan.. Cerita aku tak sama bes dengan cerita Tamil dalam TV tu.


"Sayang tak nak call abang lagi lah lepas ni. Tak nak ganggu abang."
"Kalau tak nak, tak payahla call. Buat jela, tak payahla bagitau abang."


Cet, ingat dia nak pujuk. Padan muka aku. Terlalu mengharap. Aku cakap macam tu dengan harapan dia akan pujuk. Learn my lesson already. Jangan menaruh harapan yang tinggi. Kalau jatuh terus mati takpe, tapi kalau jatuh je, sakit. Diri sendiri yang naye. (Ape aku membebel ni?)

Macam biasa, imanku tak kuat. Macam biasa, cakapku tak serupa bikin. Aku call dia hari ni. Silap perhitungan lagi. Dia sedang tidur. Aku dah terjolok sarang tebuan.


"Abang tidur ke?" Soalku setelah mendengar suaranya yang serak-serak basah.
"Em, terkejut dengar bunyi telefon." Jawab dia pendek.
"Abang tak cakap pun nak tidur."

Dia diam membisu.
Aku pun turut membisu. Lidah ni kelu je rasa.

"Abang nak sambung tidur ke?"
"Taklah, nak baring-baring je."
"Bangunla, dah pukul 6 lebih ni."


Dia diam lagi. Langsung tiada suara.

"Kenapa senyap je ni?" Aku dah tak tahan.
"Orang terkejutla. Bagila abang hilangkan terkejut ni dulu. Heeee..." Dia membentak.


Terketar-ketar bibir aku menahan tangis. Terkejut dia cakap macam tu. Tapi, yelah, salah aku jugak. Aku ganggu dia tidur. Orang baru bangun tidur, normal la berkelakuan macam tu. Moody.

"Ermm, takpela bang. Abang baring-baringla dulu. Sayang mandi dulu eh. Luv u sayang"

Suara aku kepit-kepit, tak nak bagi obvious sangat suara sebak tu. Padahal air mata dah mengalir laju.

"Ok, bye.. Luv u too." Dia jawab pendek.


Sedih.

Didorong rasa marah, sedih dan kecewa, aku nekad nak habiskan kredit aku yang berbaki RM2. Aku nak habiskan. Biar nanti kalau dia SMS aku, aku tak boleh reply dia. Biar dia tertunggu-tunggu. Tertanya-tanya, kenapa aku diam. Though I guarantee he won't feel that way at all. Dia tak akan tertanya-tanya, dia tak akan tertunggu-tunggu. And, i am pretty sure that he won't even text me.

I called my sister kat kampung. Habiskan RM2. Kredit sekarang RM0.00 sen.

Dah pukul 8 malam sekarang. Dia tak SMS lagi. See, as I said, he won't even SMS me. I never learnt my lesson well. Jangan terlalu berharap.

Am I a bad gf?
Am I pushing him too hard?
Salahkah aku berterus terang dengan dia?
Salahkah aku meminta perhatian daripada dia?

I blame nobody but myself.
Aku tak akan sekali-kali salahkan dia.
Dia memang begitu. Itu cara dia. Aku tak boleh suka-suka hati mintak dia berubah hanya kerana nak memenuhi kehendak aku.
Aku kena terima dia seadanya dia.

I'm way too fragile. Mudah sangat retak hati, jiwa dan perasaan ni.
Entah macamana daripada seorang gelas aku nak berubah menjadi seorang besi.

Naluri wanita, I think.
Terlalu sensitif. Terlalu menginginkan sesuatu yang lebih. Terlalu inginkan perhatian. Banyak sangat kehendaknya.

Mungkin aku melatah sebegini rupa kerana kedudukan kami yang terpisah jauh. Tidak bersua muka. Tidak melihat pada anak matanya tika berbual. Jadi kasih sayang itu tidak terasa. Aku tahu dia sayangkan aku. I never want to doubt his love to me. It's just that, I didn't see it. I can feel it from far but sometimes I do want to see it. I want to see his love just by looking at his eyes. Ah, banyak sangat keinginan aku.

Dah duduk jauh ni kenala banyak bersabar kan. Jangan terlalu berharap dan jangan terlalu menginginkan sesuatu yang mustahil untuk diperoleh. I keep reminding myself that.

Mungkin juga aku sedang mengalami simptom pre-menstrual. Jiwa dan perasaan jadi tidak menentu. Jerawat pun dah berketul-ketul kat muka ni. Kemungkinan besarlah tu.

Abang, sayang tunggu abang. Pujuklah sayang. Hari ini sayang bagaikan anak kecil yang merindui perhatian dan kasih sayang daripada ayahnya.I just need attention from you.

Yes, I just need that one single thing. ATTENTION.

---amal:Penat sebenarnya berselisih faham ni. Cuma hari ni aku rasa nak jadi degil sikit. Saja nak lukakan hati sendiri.....

13 comments:

  1. sabarlah alwani..kite kena trima dgn ape adanya diye..

    ReplyDelete
  2. Thanx Maryam..
    Memang sedang memujuk diri supaya bersabar ni.
    Lelaki memang tak suka dipaksa2 kan?
    So biarlah dia begitu. Saya terima dia seadanya....

    ReplyDelete
  3. huhu
    sabar aja la deh.....
    huk3
    ku belum berpengalaman kapel2...
    so.....
    xD

    ReplyDelete
  4. just sabor jer yer.... wlaupun x prnah kapel.. skang nie fwen ngan someone..yg kkdg susah nk pahami hatinya

    p/s mgkIn llaki mmg begitu..huk3

    ReplyDelete
  5. byk2 sabar..., lelaki mmg ego pon.. nanti2 baik lah die tu... atau lepas awak sendiri yang sejuk hati nanti, awak cari dia semula ok.. ni hakikat walaupon pahit --> pompuan kene slalu mengalah... huarghhh...!!!

    ReplyDelete
  6. mr eazy~
    dah ada gf nanti jangan wat gf anda begini ye hehehe...
    sila bagi tumpuan pada dia bila dia bercakap :D

    ReplyDelete
  7. enasan~
    lelaki memang sukar dimengertikan...
    Dia nak kita paham dia tapi dia langsung x nak paham kita..
    haih~

    ReplyDelete
  8. sweetie siti yang sangat sweet~

    benar2, lelaki memang sangatla ego.
    hmm memang tiap kali berselisih faham, sy yang cari dia balik..

    benci sangat bila tiap kali kita yang kena mengalah.tapi memikirkan sayangnya pada dia dan hubungan ni,dan xnak keruhkan keadaan, mengalah lebih baik kan?

    ReplyDelete
  9. amal.., nanti bile dah kawen pon kita yg akan kene mengalah..., amal kene blajar bersabar dari skg occay..ofkos kita sedih juga tapi bila berjaya bersabar, tu satu kemenangan buat kita.. mengalah tak bererti kalah tau... (tapi dalam hati ni geram sgt2!!) hehe..cuba2 jugak buat derk.., lama2 dah biasa. good luck ok!ape2 hal kita share sesama yer...

    jgn sedey2...

    ReplyDelete
  10. amal.., nanti bile dah kawen pon kita yg akan kene mengalah..., amal kene blajar bersabar dari skg occay..ofkos kita sedih juga tapi bila berjaya bersabar, tu satu kemenangan buat kita.. mengalah tak bererti kalah tau... (tapi dalam hati ni geram sgt2!!) hehe..cuba2 jugak buat derk.., lama2 dah biasa. good luck ok!ape2 hal kita share sesama yer...

    jgn sedey2...

    ReplyDelete
  11. sweetie siti~

    thanks for the advice.appreciate it a lot. skarang memang tak berapa nak ceria ni.sedih je dari semalam uhuhu..
    ya, mengalah tak bererti kita kalah.manalah tau dgn cara tu dia akan lebih hargai kita kan.. (hope so la hehe)

    tengah berusaha ceriakan diri ni.
    nak buat tag yg ada kat blog anda tuh hehehe

    ReplyDelete
  12. malini...dlu2 akak pun cmni..smpi bf ckp lebih kurg cm akk terlalu bergntung n xde life sndri..perghhh vengong..skang ni..akak berblog,bermuka buku n mcm2 lg smpi hp pun da hirau da..n dia mula bising2 ckp akak lupa dia..haa rasekan..cheh wahh..bz kan diri...insyaAllah boleh!

    ReplyDelete
  13. aianna~

    ohoooo...sampai ati dia cakap camtu ye..memang nak kena lesinggg tu hehehe...

    itula yang sedang saya lakukan. bzkan diri. semalam keje for 12hrs, then balik, bzkan diri dengan tido (from 9pm bangun 10am tadi). skang nak bzkan diri dengan menjawab tag.yeah!hehhe.

    thanx a lot dear. Insyaallah BOLEH!

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...